تمام اماکن گردشگری، تاریخی و اقامتی فارس تعطیل شدند

16 اسفند 1398 ساعت 15:21

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، استان فارس امکان پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد لذا از هموطنان درخواست می کنیم به این استان سفر نکنند.


به گزارش حافظ خبر؛ عبدالرضا قاسمپور  در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، استان فارس امکان پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد لذا از هموطنان درخواست می کنیم به این استان سفر نکنند.
معاون استاندار فارس گفت: هرگونه فعالیت گردشگری در استان فارس ممنوع است و هیچ کدام از شهروندان حق ندارند منازل، باغ ها، ویلاها یا هر مکان دیگر را به مسافران و گردشگران اجاره دهند.
قاسمپور افزود:  هتل ها، مهمان پذیرها، مدارس و مسافرخانه ها و سایر اماکن نیز تعطیل است، همچنین تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی های آژانس های مسافرتی، دفاتر گردشگری و خدمات توریستی تعطیل خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت، برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها باید از دایر شدن کمپ و چادر جلوگیری کنند و در این زمینه مراقبت لازم صورت بگیرد.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه مجموعه های میراث تاریخی و گردشگری در جهت پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل است، به هموطنان توصیه کرد سفر به استان فارس را تا اطلاع ثانوی به خاطر سلامتی خود و سایر هموطنان به تاخیر بیندازند.
قاسمپور افزود: محدودیت ورود مسافران نوروزی به استان فارس را داریم و کنترل های لازم در ورودی استان و شهر شیراز صورت می گیرد و بازرسان و ناظران دانشگاه علوم پزشکی استان در تمام ورودی های استان مستقر هستند و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، کنترل های لازم را انجام می دهند و افراد مشکوک قرنطینه خواهند شد.
وی در خصوص فعالیت بازارها در سطح استان نیز اظهارکرد: توصیه ما این است که اتحادیه های صنفی و هیات مدیره های بازار کنترل و مدیریت لازم را در این زمینه داشته باشند تا با مشکلی در زمینه شیوع بیماری کرونا روبرو نباشیم.
قاسمپور در ادامه با اشاره به تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بحث فعالیت دستگاه های اجرایی افزود: همانطور که پیش از این نیز تاکید شده است دستورالعمل های بهداشتی باید از سوی دستگاه های اجرایی برای سلامت کارکنان و ارباب رجوع رعایت و اجرایی شود.
وی ادامه داد: همچنین باید به گونه ای برنامه ریزی شود که کارکنان دارای بیماری از جمله کارکنان دارای بیماری زمینه ای مثل بیماری قلبی و عروقی و فشار خون و دیابت کنترل نشده و بیماران تنفسی زمینه در محل اداره حضور نداشته باشند.
معاون استاندار فارس گفت: همچنین مدیران برای زنان باردار و شیرده، افراد بالای ۵۰ سال، زنان دارای فرزند زیر ۶ سال و مابقی کارکنان به گونه ای برنامه ریزی کنند تا هم کارمندان و هم مردم دچار مشکل نشوند و هم خللی در خدمت رسانی به مردم پیش نیاید.
قاسمپور افزود: دستگاه های اجرایی تدبیری داشته باشند تا حدالامکان خدمات آنان به صورت الکترونیکی ارایه شود.
وی با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی پیرامون اینکه آخرین مهلت تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای تا پایان سال جاری است و از ابتدای سال خدماتی به آنان ارایه نمی شود، بیان کرد: مواردی از این قبیل که باعث مراجعه بیشتر مردم به دستگاه های اجرایی و شیوع ویروس کرونا می شود تاکید کردیم لغو شود.
وی ادامه داد: در این مورد نیز سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام کرده ایم تا لغو شود و برای سال آینده تمدید شود تا مردم بدون نگرانی بتوانند برای سال آینده نسبت به تعویض اسناد مالکیتی دفترچه ای اقدام کنند.
معاون استاندار فارس خطاب به همه مدیران دستگاه های اجرایی استان و فرمانداران اعلام کرد: هرنوع تجمع و همایش غیرضرور که باعث شیوع بیماری می شود باید لغو شود.
قاسمپور افزود: همچنین در جلسه جمعه ۱۶ اسفندماه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیماتی در ارتباط با افزایش تولید اقلام بهداشتی، توزیع بهتر این اقلام و نظارت بر روند توزیع آن اتخاذ شد که به نظر می رسد در روزهای آینده شرایط بهتری را از این نظر داشته باشیم‌.
وی ادامه داد: همچنین تاکید شد به جانبازان شیمیایی و معلولان و سایر اقشار نیازمند توجه بهتری صورت بگیرد.
قاسمپور افزود: همچنین باید از برگزاری مراسم عروسی و ختم و هرنوع اجتماع دیگر جلوگیری شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 22692

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22692/تمام-اماکن-گردشگری-تاریخی-اقامتی-فارس-تعطیل-شدند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir