رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

تمامی تخفیف‌های مربوطه به پروانه‌های ساختمانی در شیراز تا پایان اردیبهشت 99 تمدید شد

19 اسفند 1398 ساعت 21:20

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با مصوبه اخیر این شورا؛ تمامی قیمت‌ها، ضرایب و تخفیف‌های مربوط به صدور ‌پروانه‌ی ساختمانی که در اسفندماه ۹۸ اعمال می‌شوند، تا پایان اردیبهشت ۹۹ نیز تمدید شده‌اند.


به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز؛ «سینا بنی‌زمانی» با اشاره به جزئیاتی از مصوبه این شورا در جلسه فوق‌العاده اخیر در خصوص تمدید شرایط عوارض صدور پروانه ساختمانی، این مصوبه را در راستای تأمین سلامتی شهروندان در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا عنوان و اضافه کرد: همچنین مصوبات پیشین شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص تغییر نرخ عوارض ساختمانی در سال ۹۹، از جمله قیمت‌های B و BP که مقرر بود از ابتدای سال ۹۹ اعمال شوند، با تعویق ۲ ماهه از ابتدای خرداد ۹۹ اعمال خواهند شد‌.
بنی‌زمانی با اشاره به اهمیت این مصوبه در راستای کاهش مراجعات حضوری شهروندان در محیط‌های اداری، تأکید کرد: با این مصوبه، شهروندانی که قصد داشتند تا پایان اسفندماه امور مربوط به دریافت پروانه‌ی ساختمانی خود را به انجام برسانند، می‌توانند با فراغ بال، کارهای خود را به ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده موکول و از حضور در محیط‌های اداری که ممکن است ناقال ویروس کرونا باشند، پرهیز کنند.

* شورا هفته اول اسفند پیشنهاد تمدید شرایط پروانه را مطرح کرده بود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به سؤالی مبنی برا اینکه چرا این موضوع از ابتدای اسفندماه تصویب نشده بود، تصریح کرد: ابتدای ماه جاری جمعی از اعضای شورا با یک طرح دو فوریتی در جلسه علنی شورا خواستار تمدید شرایط صدور پروانه شدند اما شهرداری ضمن مخالفت با این موضوع پیشنهاد کرد که با اتخاذ تمهیدات دیگری، هم مشکل حضور فیزیکی شهروندان در محیط اداری شهرداری را رفع کند و هم مانع کاهش منابع مالی شهرداری شود.
وی با یادآوری این مطلب که اعضای شورا با دادن فرصت تصمیم‌گیری به مدیران شهرداری از طرح دوفوریتی خود در آن جلسه صرف‌نظر کردند، ادامه داد: با این حال با جدی‌تر شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در هفته اخیر و ضرورت حمایت از سلامتی شهروندان، موضوع تمدید تمدید شرایط صدور پروانه یک بار دیگر در شورا مطرح شد که با تعامل بین شورا و شهرداری و با هدف تسریع در بررسی، موضوع در قالب یک لایحه دوفوریتی در صحن علنی شورا مطرح و مصوب شد.
بنی‌زمانی تصریح کرد: اگر در همان جلسه نخست شاهد مخالفت شهرداری نبودیم و نگرانی اختلال در مدیریت منابع مالی شهرداری را نداشتیم‌، طرح اعضا ۱۰ روز زودتر تصویب می‌شد و مراجعات مردمی در این مدت نیز کاهش می‌یافت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با اذعان به اینکه این مصوبه هزینه‌ی زیادی را برای شهرداری در پی خواهد داشت، تأکید کرد: با این حال تأمین سلامتی شهروندان برای شورای شهر یک اولویت جدی است و اعضای شورا بر همین اساس ترجیح دادند که شهرداری -به عنوان یک نهاد خدمت‌رسان به عموم شهروندان- بخشی از بار شرایط سخت فعلی شهروندان را به دوش بکشد.
بنی‌زمانی در پایان اظهار امیدواری کرد که این تصمیم شورای شهر شیراز و اجرای آن توسط شهرداری بتواند به سلامتی شهروندان به‌ویژه متقاضیان پروانه ساختمانی کمک کند.
پایان خبر/


کد مطلب: 22697

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22697/تمامی-تخفیف-های-مربوطه-پروانه-های-ساختمانی-شیراز-پایان-اردیبهشت-99-تمدید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir