۰
plusresetminus
احمد تنوری:

هیاهوی بیماری کرونا موجب غفلت از درگذشت «اسکندر فیروز» شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۲
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز از غفلت از درگذشت «اسکندر فیروز»، پدر محیط زیست ایران در هیاهوی بیماری کرونا گلایه کرد.
هیاهوی بیماری کرونا موجب غفلت از درگذشت «اسکندر فیروز» شد
به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «احمد تنوری» با اشاره به خدمات ارزنده پدر و بنیانگذار سازمان حفاظت محیط زیست ایران از تلاش‌های او به جهت ارائه لاحیه و تصویب قانون حفاظت و بازسازی محیط زیست ایران یاد کرد.
وی ایجاد مناطق چهارگانه تحت حفاظت در ایران با نام‌های پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت‌شده را از دیگر اقدامات اررزشمند مرحوم فیروز دانست که از جمله آن می‌توان به پارک ملی بمو، پناهگاه حیات وحش بختگان، مناطق حفاظت شده ارژن و پریشان، هرمود لارستان، ماله گاله و تنگ بستانک و بهرام گور در فارس اشاره کرد.
انعقاد کنوانسیون حفاظت از تالاب‌های مهم بین‌المللی و زیستگاه پرندگان آبزی که از آن با عنوان کنوانسیون رامسر یاد می‌کنند از دیگر فعالیت‌های زیست محیطی وی بود که رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز از آن یاد کرد.
وی تصریح کرد: مرحوم فیروز سابقه نایب رییسی نخستین کنفرانس جهانی محیط زیست و عضویت در هیئت مدیره اتحادیه جهانی محیط زیست را نیز در کارنامه خود داشت.
عضویت در هیئت‌ مدیره اتحادیه جهانی حفاظت محیط زیست و نیز عضویت در هیئت امنای صندوق جهانی حیات وحش و طبیعت از دیگر سوابق زنده‌یاد فیروز بود که تنوری به آن اشاره داشت.
وی عنوان کرد: ریاست اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست، تأسیس مؤسسه گیاه‌شناسی ایران و همچنین اجرای طرح زیست محیطی پارک پردیسان تهران و نیز پیوستن به کمپین ما صدای بختگان هستیم از جمله فعالیت‌های درخشان و پربار پدر حفاظت محیط زیست ایران بود.
این عضو شورای پنجم، زنده‌یاد فیروز را از علاقه‌مندان شیراز و فارس دانست که به شیراز به عنوان زادگاه خود عمیقا عشق می‌ورزید.
گفتنی است زنده‌یاد اسکندر فیروز، متولد شیراز و نوه دختری مرحوم حاج محمدحسین صاحب تاجر نمازی، بنیانگذار مدرسه و موقوفه نمازی و نماینده منتخب مردم شیراز، در مجلس اول مشروطه بود.

پایان خبر/
کد مطلب : ۲۲۶۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما