۰
plusresetminus
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خبر داد:

کنترل شدید مبادی ورودی ، فرودگاه ها و پایانه های مسافر بری فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۶
عبدالرضا قاسم پور گفت: تمام محورهای مواصلاتی فارس به خصوص مبادی ورودی از سمت شمال استان و چهار محور شیراز-سپیدان، شیرا-فسا، شیراز -بوشهر و شیراز –اصفهان، همچنین مبادی ورودی ۳۶ شهرستان استان، ورودی و خروجی فرودگاه های شیراز، لارستان، لامرد و جهرم و تمام پایانه های مسافربری با دقت در حال کنترل است.
کنترل شدید مبادی ورودی ، فرودگاه ها و پایانه های مسافر بری فارس
به گزارش حافظ خبر؛  عبدالرضا قاسم پور افزود: تمام محورهای مواصلاتی فارس به خصوص مبادی ورودی از سمت شمال استان و چهار محور شیراز-سپیدان، شیرا-فسا، شیراز -بوشهر و شیراز –اصفهان، همچنین مبادی ورودی ۳۶ شهرستان استان، ورودی و خروجی فرودگاه های شیراز، لارستان، لامرد و جهرم و تمام پایانه های مسافربری با دقت در حال کنترل است.

وی ادامه داد: بازرسان و عوامل بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری سایر دستگاه های مختلف روند ورود و خروج شهرهای مختلف استان را رصد و افراد مشکوک قرنطینه می شوند.

مسوولان احساسی و تبلیغاتی سخن نگویند
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس همچنین با تاکید بر اینکه در این شرایط مسوولان نباید احساسی و تبلیغاتی سخن بگویند، گفت: نباید جو جامعه ملتهب و برای مردم توقع ایجاد شود، حرفی زده نشود که امکان اجرای آن وجود نداشته باشد.

قاسم پور با بیان اینکه نمی توان زندگی مردم را تعطیل کرد، افزود: اینکه بگوییم کارخانه ها، شرکت ها و راه ها بسته شود و هیچ اتوبوس و خودرویی وارد شهر نشود، به معنای توقف همه حرکت ها و تولید و تحرک مردم است و باعث تعطیل شدن و نابودی زندگی مردم می شود که به هیچ وجه امکان انجام آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم دغدغه همه ماست، بیان کرد: هر تصمیمی که برای سلامت مردم لازم بوده در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار فارس اتخاذ شده و از این به بعد نیز بنا بر توقعات منطقی مردم، این ستاد پاسخگوی مطالبات قانونی و منطقی مردم خواهد بود. 

با اقدامات غیرقانونی در تامین محل اسکان مسافران برخورد می شود
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین با تاکید بر اینکه هیچ محل و مرکزی برای اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی در استان پیش‌بینی نشده است، گفت: تمام اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری استان تعطیل است و با کسانی که زمینه اقامت میهمانان را به صورت غیرقانونی از طریق منزل مبله و یا به طریق دیگری فراهم کنند، برخورد می شود.

موافقت ستاد مدیریت بیماری کرونا با تعطیلی صنوف
قاسم پور افزود: با توجه به موافقت اتحادیه های صنفی با محدودیت سازی و تعطیلی صنوف، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز این موضوع را بررسی و در جهت حفظ سلامت شهروندان با آن موافقت کرده است.

ادامه پیگیری ها در مورد افزایش تولید الکل، ماسک و مواد ضدعفونی
وی همچنین با اشاره به برخی کمبودها در زمینه تولید مواد ضدعفونی در استان فارس گفت: دستگاه های احرایی عضو ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا پیگیری های خود در جهت افزایش تولید الکل، ماسک و محلول ها و مواد ضدعفونی کننده انجام می دهند تا از مشکلات مردم بکاهند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: همچنین نظارت ها بر روند توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم افزایش یافته است.

تشدید نظارت بر میادین میوه و تره بار و فروشگاه ها
قاسم پور در ادامه افزود: همچنین کنترل های لازم بر روند ورود میوه های شب عید به استان انجام می شود.

وی با تاکید بر ادامه تعطیلی بازارهای موقت و روز در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: تدابیر لازم برای نظارت بیشتر بر میادین میوه و تره بار، نانوایی ها، جایگاه های فروش مواد نفتی و فروشگاه های زنجیره ای اتخاذ شده که این اقدام توسط اتحادیه های مربوطه و بازرسان دستگاه های اجرایی متولی در حال انجام است.

لزوم گسترش خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی
معاون استاندار فارس همچنین بر لزوم تلاش بیشتر دستگاه های اجرایی استان در ارایه و گسترش خدمات الکترونیکی تاکید کرد و افزود: هرگونه طرح و برنامه که باعث تجمع می شود نباید برگزار شود.

توجه ویژه به جانبازان و اقشار آسیب پذیر
وی ادامه داد: همچنین تمهیدات لازم برای توجه ویژه به جانبازان شیمیایی و اقشار آسیب پذیر پیش بینی شده است.
کد مطلب : ۲۲۷۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما