تمهیدات لازم بخش خصوصی و دولتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در فارس

22 اسفند 1398 ساعت 15:10

استاندار فارس گفت: با هماهنگی های انجام شده با بخش خصوصی و دولتی تمهیدات لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا و کاهش شیوع این بیماری در استان اندیشیده شده است که برای موفقیت در این زمینه نیازمند همکاری و همگامی بیشتر مردم داریم.


به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس که با موضوع تمرکز فعالیت های بخش خصوصی در پیشگیری از شیوع ویروس كرونا در استان برگزار شد، بیان کرد: اگر امروز استان فارس به نسبت استان‌های همطراز از وضعیت بهتری در شیوع ویروس کرونا برخوردار است به دلیل اقدامات و فعالیت هایی است که انجام شده و هماهنگی مناسب بین بخش خصوصی و دولتی است.
وی از اقدامات برای پیشکیری از شیوع ویروس کرونا را کاهش 40 درصدی حضور کارکنان دولت و انجام خدمات به صورت دورکاری عنوان کرد و افزود: برای ترددهای داخل استان طرح زوج و فرد شدن تردد خودروها از امروز پنجشنبه 22 بهمن ماه در شیراز اجرایی خواهد شد.
رحیمی اظهارداشت: در ایام نوروز امسال پذیرای هیچ مهمانی در استان نخواهیم بود و کنترل سختگیرانه ای در مبادی های ورودی استان فارس لحاظ خواهد شد که برای موارد اضطراری احداث دو بیمارستان صحرایی به منظور قرنطینه افراد مشکوک در مبادی ورودی استان پیش بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید با رعایت نکات بهداشتی قطع کننده زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند اضافه کرد: همچنین در قبال کسانی که به مسافران نوروزی استان اقامت و اسکان دهند، حکم بازداشت و برخوردهای قضایی شدید خواهیم کرد.
استاندار فارس ادامه داد: در ایام نوروز در استان فارس پذیرای هیچ مهمانی نخواهیم بود و پس از پایان بحران کرونا با مهمان نوازی مردم استان از مهمانان استقبال خواهیم کرد.
رحیمی عنوان داشت: در شرایط فعلی موضوع تامین مایحتاج بهداشتی و پزشکی مردم از اولویت های استان در بحث پیشگیری از کرونا است که با هدف تسریع در خدمات رسانی به عنوان نماینده عالی دولت در استان به صورت مستقیم بر واردات ملزومات مورد نیاز برای پرهیز از بروکراسی های رایج نظارت خواهم کرد.
وی تصریح کرد: همچنین اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخشی خصوصی می تواند نقش مهمی در ایجاد آرامش در تامین مواد بهداشتی و پزشکی مورد نیاز مردم داشته باشد لذا هر چه سریع تر جلسه ای با حضور فعالان این بخش شامل واردکنندگان تجهیزات پزشکی، علوم پزشکی، نمایندگان قوه قضاییه و تعزیرات برگزار شود.
رحیمی افزود: ذخیره مکفی مایحتاج اساسی مردم در استان وجود دارد اما تمرکز فعالیت های خیرخواهانه خیرین با محوریت تامین اجتماعی نیز در حال انجام فعالیت است.
در ادامه این جلسه جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز گفت: برای تامین نیازهای بهداشتی و پزشکی مردم استان، پرهیز از موازی کاری و افزایش تاثیرگذاری فعالیت های در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان نیازمند همکاری بیشتر بخش هایی از جمله علوم پزشکی و سازمان صنعت، معاند و تجارت استان هستیم.
وی بیان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از واردکنندگان تجهیزات پزشکی با برخوردهای ناهمخوان تعزیراتی با شرایط روبرو می شوند که در این زمینه نیاز است از برخوردهای تعزیراتی با واردکنندگان جلوگیری و در ترخیص ملزومات وارداتی استان تسریع شود.
رازقی با اشاره به مشکلات بخش عرضه کالاهای بهداشتی و پزشکی مورد نیاز مردم نیز اظهارداشت: در حال حاضر کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد اما بازهم در بخش پخش و توزیع این کالاها با نگاه های تعزیراتی روبرو هستیم که این روند موجب ایجاد بازار کاذب، افزایش قیمت و خدشه دار شدن آرامش بازار می شود.
 وی اضافه کرد: موضوع ویروس کرونا در بسیاری از کسب و کارها خلل و آسیب ایجاد کرده است که این بخش در استان نیز نیازمند حمایت و تصمیم گیری های حیاتی است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: در بیماری کرونا موضوع انتقال بیماری بسیار جدی است لذا به همین دلیل مدیریت مهمانان نوروزی استان نیازمند مدیریت متمرکز برای جلوگیری از ورود مسافران و اسکان آنها در شهر و اطلاع رسانی شفاف و دقیق به مردم است.
رازقی عنوان داشت: مردم و رسانه ها نباید شرایط سخت حاصل شده از ویروس کرونا را عادی جلوه دهنده چرا که بیان واقعیت ها و آگاه سازی عمومی در خصوص این ویروس و راه های انتقال آن می تواند از بحران آن جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: هر فرد باید تلاش کند قطع کننده زنجیره انتقال ویروس کرونا باشد که در این زمینه تعطيلي ادارت دولتي، نظارت برناوگان تاكسيراني و الزام ضد عفوني تاكس هاي خطي و تلفني، تعطيلي اصناف به جز هايپر ماركت ها، آگاه سازي روستاييان و محدوديت ترددهاي بين روستايي و روستايي به شهري و توجه ويژه به اقشار آسيب پذير اقداماتی ضروری و مهم است.
رازقی افزود: همچنین بحث نظارت بر توديع ملزومات پزشكي بين بيمارستان ها و لزوم تخصيص داروخانه هاي مشخص به داروهاي مورد نياز بيماران به منظور كاهش تردد و كاهش استرس نیز باید مورد توجه مدیریت استان قرار داشته باشد.
در این دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس به بیان دیدگاه ها و مسایل خود پیرامون مسایل و مشکلات بخش تولید و تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان پرداختند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 22714

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22714/تمهیدات-لازم-بخش-خصوصی-دولتی-پیشگیری-ویروس-کرونا-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir