۰
plusresetminus
در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار شیراز با استاندار فارس مطرح شد؛

راهکارهای شوراییان شیراز برای مبارزه با کرونا/ کنترل کرونا در شیراز نیازمند تصمیمات علمی، واقع‌بینانه و قاطع

تاریخ انتشارجمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۸
اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز در نشستی با استاندار فارس، درباره آخرین اقدامات در مبارزه با ویروس کرونا در شیراز و راهکارهای پیشنهادی در این باره، به گفتگو نشستند.
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ضمن اعلام حمایت از همکاری با مدیریت متمرکز مبارزه با ویروس کرونا، مطالبات عمومی شهروندان شیراز را به گوش مجموعه مدیریت استان رساندند.

 موسوی: اجرای تصمیمات شورا و تصمیمات بالادستی در مقالبه با کرونا را با جدیت دنبال می‌کنیم
«سید عبدالرزاق موسوی» رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ابتدای این نشست، با بیان این مطلب که کلان‌شهر شیراز حدود نیمی از بار کل استان پهناور فارس را بر دوش دارد، اظهار داشت: تصمیماتی که در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی، تغییر موقت در برنامه‌های سیستم اداری و غیر اداری و سایر اقدامات مرتبط با مبارزه با شیوع بیماری کرونا در مرکز استان فارس گرفته می‌شود، تأثیر کلیدی بر وضعیت کل استان بر جای خواهد گذاشت.
وی با اشاره به وظایف و اختیارات قانونی شورای اسلامی شهر در زمینه نظارت بر بهداشت عمومی شهر، گفت: در حوزه‌ی اجرا نیز جدای از نقش تیم‌های درمانی، بار اصلی شهر بر عهده شهرداری است و ما به عنوان شورا و شهرداری آنچه که در توان داشتیم تاکنون انجام داده و خواهیم داد؛ ضمن اینکه اجرایی کردن تصمیمات شورا و تصمیمات بالادستی را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.
موسوی با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری شیراز، عضو شورای تأمین استان فارس نیستند، تصریح کرد: با این حال همانطور که استاندار فارس برای اداره‌ی استان دغدغه‌هایی دارد شورای شهر و شهرداری شیراز هم برای مدیریت صحیح این کلان‌شهر و انجام وظایف خود در قبال شهروندان دغدغه‌هایی دارند و بر همین اساس انتظار ما این است که برای اثربخشی مبارزات با شیوع بیماری کرونا، در نشست‌های حوزه برنامه‌ریزی و شورای تأمین استان تصمیمات و نظرات شورابه عنوان نمایندگان مردم و شهرداری هم مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان با تأکید بر اینکه مجموعه شورا و شهرداری، همراهی با مجموعه مدیریت استان فارس را در مبارزه با شیوع بیماری کرونا ضروری دانسته و ادامه خواهد داد، اظهار امیدواری کرد که خروجی این دیدار تقویت هماهنگی و همکاری بین مدیریت شهر شیراز با مدیریت ارشد استان فارس و در نتیجه تامین بیشتر سلامت عموم مردم باشد.

 اسکندرپور: مسافرت‌های ورودی و خروجی شیراز با جدیت بیشتری کنترل شود
بر پایه این گزارش، «حیدر اسکندرپور» شهردار شیراز نیز در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات این دستگاه در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این کلان‌شهر، گفت: از روزهای نخست اسفندماه ضدعفونی بخش‌های مختلف شهر در سه سطح مبلمان‌های اطراف بیمارستان‌ها، معابر اصلی و معابر فرعی محلات مختلف شهر را در حجم چشمگیری انجام داده‌ایم.
وی افزود: در این بازه زمانی، ضدعفونی کردن مترو، اتوبوس‌ها و تمامی وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین تمامی سرویس‌های بهداشتی و وسایل بازی در پارک‌های شهر نیز به صورت روزانه انجام شده است.
شهردار شیراز با بیان اینکه همزمان با گسترده‌تر شدن شیوع ویروس کرونا، نیاز به اقدامات مضاعفی در کنار ضدعفونی کردن شهر احساس شد، تصریح کرد: به همین دلیل طی روزهای اخیر پارک‌ها، باغات اصلی شهر و در ادامه مترو را تعطیل کردیم و سرویس‌دهی اتوبوس‌ها را نیز به میزان دست کم 60 درصد کاهش داده‌ایم.
اسکندرپور همچنین از احتمال تعطیلی خدمات اتوبوس‌‎رانی در شیراز طی روزهای پیش رو خبر داد.
شهردار شیراز در ادامه با ارائه‌ی آمارهایی از سفرهای مابین شیراز و کلان‌شهرهای دیگری همچون تهران، قم و اصفهان، تأکید کرد: می‌دانیم که هر فرد مبتلا به کرونا می‌تواند موجی از ابتلا در شهر مقصد ایجاد کند و شرایط سه روز اخیر نشان می‌دهد لازم است کنترل جدی در این خصوص انجام شود.
اسکندرپور تصریح کرد: تا آن جایی که شورا و شهرداری برای کنترل شهر وظیفه و اختیار داشت اقدام کرده‌ایم اما برخی مسائل دیگر نیازمند تصمیم‌گیری در سطح استان و یا کشور است که امیدواریم بهترین تصمیمات گرفته شود.

** انعکاس مطالبات شهروندان شیراز به مقامات ارشد استان
گفتنی است در ادامه این نشست، نوذر امامی، سولماز دهقانی، علی ناصری، سعید نظری، سید احمدرضا دستغیب، لیلا دودمان، نواب قائدی، ابراهیم صبوری و قاسم مقیمی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز به بیان دیدگاه‌های خود و انعکاس مطالبات شهروندان شیراز در خصوص راهکارهای مبارزه با بیماری کرونا پرداختند.
کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر، رصد سوابق رفت و آمد افراد مبتلا، آموزش مداوم مردم، تأمین مایجتاج ضروری روزمره مردم، تعطیلی کسبه و مشاغل غیرضروری، هتل‌ها مهمان‌سراها، خانه‌های مسافر، اغذیه‌ها، رستوران‌ها و...، استفاده از ظرفیت سمن‌ها، خیرین و بخش خصوصی، تعطیلی وسایل حمل و نقل عمومی، کاهش فعالیت ادارات و بانک‌ها، تعطیلی فعالیت‌ها و تجمعات فرهنگی و مذهبی، تعویق برخی مسائل ازجمله پرداخت مالیات و...، جلوگیری از ورود گردشگران و مسافرت‌های غیرضروری، تعطیلی کارخانه‌های بتن‌ریزی، پایش اصولی بیماری در مبادی ورودی، تقویت اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و حمایت تشویقی از پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درگیر با بیماری؛ ازجمله مسائلی بود که اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به نمایندگی از شهروندان به گوش استاندار رساندند.

همچنین «عبدالرضا قاسم‌پور» معاون و جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا نیز در این دیدار، به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات این ستاد برای پیشگیری، کنترل و مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سراسر استان فارس پرداخت.

** رحیمی: نیازمند تصمیم‌های علمی و متناسب با شرایط موجود کشور هستیم
در بخش پایانی این نشست، «عنایت‌الله رحیمی» با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث کنترل شیوع ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه با تلاش و همکاری همه‌جانبه در شرایط مناسبی قرار داریم و پیش‌بینی‌های لازم در راستای مبارزه با این ویروس انجام شده است.
وی افزود: برای کنترل بیشتر به تصمیماتی نیاز داریم که قابلیت اجرایی داشته باشد و با بالا بردن انتظارات عمومی گرهی از کار باز نمی‌شود.
نماینده عالی دولت با تقدیر از فعالیت شهرداری‌ها در خدمات بهداشتی و پیشگیری اظهار داشت: در این شرایط به تصمیم‌هایی نیاز داریم که مطابق با شرایط موجود کشور باشد و تصمیمات بدون پشتوانه علمی نمی‌تواند اثرگذار باشد.
رحیمی تامین کسری مواد ضد عفونی و اقلام بهداشتی استان را از جمله اقدامات موثر در کاهش شیوع ویروس عنوان کرد و گفت: همه اقدامات با مشورت و نظر متخصصان امر انجام گرفته و با همین روند شدت اقدامات نیز به مرور افزایش خواهد یافت.
رحیمی تعطیلی فعالیت‌های غیرضروری و اجرای قانون دورکاری را از دیگر اقدامات موثر در جلوگیری از شیوع بیماری عنوان کرد و گفت: باید شرایط موجود و خطر برای مردم بیان شود و ما از هیچ اقدام موثری برای مقابله با این ویروس دریغ نخواهیم کرد.
استاندار فارس گفت: شرایط تاب‌آوری جامعه را باید افزایش داد و ما آماده پذیرش نظرات سازنده همه دست اندرکاران هستیم.
گفتنی است این جلسه، با تأکید بر این نکته که باید هر گونه تصمیمی با هماهنگی ستاد استانی و ملی مبارزه با ویروس کرونا، گرفته شود، پایان یافت.
پایان گزارش/
کد مطلب : ۲۲۷۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما