در ادامه اقدامات پیشگیرانه از گسترش بیماری کرونا؛

تفاهم‌نامه همکاری شورا و شهرداری شیراز با دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی فارس امضا شد

24 اسفند 1398 ساعت 22:11

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه شورای اسلامی و شهرداری شهر شیراز با دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی فارس منعقد شد.


به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز در ابتدای یکصد و بیست و هفتمین جلسه فوق‌العاده صحن شورا این تفاهم‌نامه همکاری با موضوع همکاری‌های سه جانبه جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با در نظر گرفتن حفظ سلامت شهروندان ، رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از شیوع بیماری در شیراز منعقد شد.

دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» رئیس شورای اسلامی شهر با تقدیر از تمامی مجموعه درمانی که در صف اول مبارزه با این بیماری هستند، گفت: تدوین وانعقاد این تفاهم‌نامه فرصتی برای تعامل و همراهی دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

وی از اعضای شورای شهر شیراز بخصوص اعضای کمیسیون سلامت که در برهه شیوع بیماری کرونا پیگیری لازم را داشتند و زمینه این اقدام را فراهم کردند نیز قدردانی کرد.
شهردار شیراز در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران براساس دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ضدعفونی سطح شهر و ارائه پروتکل هایی برای حضور پرسنل در ادارات داشتیم.
مهندس اسکندرپور با اشاره به هماهنگی بی نظیر بین شهرداری و علوم پزشکی افزود: ورود تخصصی دانشگاه علوم پزشکی به بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سطح بندی بیمارستان ها و مبتلایان به این ویروس باعث شد تعداد فوتی های کمتری نسبت به سایر استان ها داشته ایم و از دانشگاه علوم پزشکی بدین خاطر تقدیر می کنم.
دکتر«لطفی» رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز همکاری بین بخشی خوب در استان را دلیلی دانست که اقدامات بازدارنده از شیوع بیماری کرونا در شیراز بتواند موثرتر باشد.

وی این تفاهم‌نامه را به فال نیک گرفت و با اشاره به اینکه شعار ما نزدیکی همه دستگاه‌ها با هدف بهبود مساله سلامت شهروندان است، افزود: این تفاهم‌نامه فرصتی است تا اقدامات بازدارنده از این دست با همکاری ارگان‌ها انجام شود.

دکتر «کشفی نژاد» مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس گفت: سازمان بهزیستی و شهرداری از جمله سازمان های اجتماعی با بدنه حداکثری هستند به همین دلیل ضرورت دارد دست ما و شهرداری در راستای خدمات زسانی به جامعه هدف در دست هم باشد.

وی با قدردانی از حمایت شورای اسلامی و شهرداری شیراز در ارائه خدمات به گروه های هدف این مجموعه، تصریح کرد: شهرداری در ضدعفونی کردن مراکز ما که از جمله مراکز پر خطر است در این بازه زمانی نهایت همکاری را داشت و از این باب انعقاد تفاهمنامه‌ها فرصت همکاری بیشتر را فراهم می‌کند.
این تفاهم‌نامه در 4 ماده تهیه شده و مقرر شده است اداره کل بهزیستی استان در اسرع وقت اقدامات پیشگیرانه در خصوص افراد بی سرپرست، ناتوان، معلول و سالمند را با همکاری شهرداری و نظارت شورای اسلامی شهر شیراز براساس دستورالعمل‌های دانشگاه علوم‌پزشکی بعمل آورد.
به موجب این تفاهم‌نامه مراکز تحت حمایت بهزیستی با همکاری شهرداری شیراز ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد.
موضوع سامان‌دهی معتادین متجاهر ، متکدین ، مودکان کار و زنان بی سرپرست نیز در این تفاهم نامه مطرح و شهرداری مکلف شد براساس پروتکل دانشگاه علوم‌پزشکی نسبت به تهیه مواد ضدعفونی و گندزدایی مراکز نگهداری کودکان، سالمندان، معلولین و معتادین و متکدیان اقدام کند.

پایان خبر/


کد مطلب: 22725

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22725/تفاهم-نامه-همکاری-شورا-شهرداری-شیراز-دانشگاه-علوم-پزشکی-بهزیستی-فارس-امضا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir