۰
plusresetminus

تصویب ۶ طرح و ۲ لایحه در آخرین جلسه شورای شهر شیراز در سال ۹۸

تاریخ انتشارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲
آخرین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در سال ۹۸ با تصویب ۶ طرح و ۲ لایحه همراه شد.
تصویب ۶ طرح و ۲ لایحه در آخرین جلسه شورای شهر شیراز در سال ۹۸
به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شیراز، یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورا با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شورا و شهرداری شیراز با دانشگاه علوم‌پزشکی و بهزیستی فارس آغاز و با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مقابله‌ای با شیوع بیماری کرونا توسط رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شیراز ادامه یافت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از اقدامات انجام گرفته در مواجهه با این بیماری گفت و به روند تهیه و توزیع پک‌های بهداشتی، ضدعفونی میدان میوه و تره‌بار، ضدعفونی معابر شهری اشاره داشت.

در این جلسه چهار طرح دو فوریتی توسط اعضای شورای اسلامی شیراز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

طرح دو فوریتی ارائه سوخت رایگان به رانندگان تاکسی و پرداخت کمک هزینه معیشتی به رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شهرداری با در نظر گرفتن شیوع بیماری کرونا با تنها هفت رأی به تصویب نرسید و بایگانی شد.

واگذاری زمینی به مساحت حدود 2000 مترمربع واقع در جبل دراک توسط شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی جهت احداث کتابخانه عمومی بزرگ شیراز دیگر طرح دوفوریتی این جلسه بود که به تصویب اعضا رسید.

طرح دوفوریتی تخفیف اجاره دکه‌ها و اسباب بازی‌های بوستان‌ها و معابر شیراز که در جلسه یکصد و بیست و هفتم مطرح شد با در نظر گرفتن آسیب‌های ناشی از بیماری واگیردار کرونا و لزوم تعطیلی برخی از اماکن با اکثریت آراء تصویب شد.

طرح دوفوریتی ساماندهی نیروی انسانی شهرداری شیراز دیگر دستورکار این جلسه بود که با هدف ساماندهي نسبي نيروي انساني و استفاده از تخصص نيروهاي متخصص و بهره‌وري سازماني، استفاده از ظرفيت خالي پست‌هاي سازماني، آثار حقوقي ناشي از عدم بكارگيري نيروي انساني واجد شرايط در پست‌هاي مصوب، اجراي مقررات استخدامي و عدالت استخدامي نسبي در قوانين مورد تائید اکثریت قرار گرفت.

نامه رییس امور مالی شورا درخصوص بررسی بودجه سال 1399 شورای اسلامی شهر شیراز نیز دیگر موضوع مورد بررسی در این جلسه بود که به موجب آن با بودجه سال 1399 شورای اسلامی شهر شیراز به مبلغ 55 میلیارد ریال درآمد و به همین میزان هزینه موافقت شد.

لایحه شهرداری درخصوص پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال بابت بخشی از هزینه‌های برگزاری جشنواره معماری شیراز از محل ماده 17 بودجه سال 98 شهرداری شیراز نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

طرح مدیریت خطر زمین لغزش در ارتفاعات شهر شیراز نیز در این جلسه مطرح و به تصویب اعضا رسید. به موجب این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این مصوبه براساس آیین‌نامه معاملاتی نسبت به اخذ مشاور ذیصلاح جهت انجام مطالعات، شناسایی و ریزپهنهبندی زمینلغزش در ارتفاعات شیراز اقدام و گزارش پیشرفت کار را هر سه ماه به شورای اسلامی شیراز ارائه دهد.

لایحه شهرداری مبنی بر واگذاری 5 واحد مسکونی بصورت رهن و اجاره به حوزه‌های تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان فارس با رای مثبت اکثریت اعضا تصویب شد.

نامه انتخاب حسابرس جهت حسابرسی تفریغ بودجه سال‌های 98 و 99 شهرداری و سازمان‌های تابعه و شورای اسلامی شهر شیراز دیگر مصوبه جلسه یکصد و بیست و هفتم بود.

دستور کار پایانی این جلسه نام‌‌گذاری چند معبر و مکان عمومی بود که به تصویب اعضا رسید و برای تائید نهایی به فرمانداری ارسال شد.

پایان خبر/
کد مطلب : ۲۲۷۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما