۰
plusresetminus

تالیف سومین کتاب از متون تخصصی آبخیزداری فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵
تاب "مبانی ساخت بندهای سنگی ملاتی" به همت دکتر حسن مقیم یکی از متخصصان ارشد بخش آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تالیف و منتشر شد.
به گزارش حافظ خبر؛ دکتر حسن مقیم نویسنده این کتاب با اشاره به ویژگی های آن گفت: این کتاب حاصل تبادل نظر کارشناسان اجرایی خبره و با تجربه در حوزه عمران و سازه های آبی و نیز منابع داخلی و خارجی مرتبط است که علاوه بر استفاده ناظرین و مجریان بندهای سنگی- ملاتی راهگشای خوبی برای اجرای استاندارد و مناسب این گونه سازه ها در راستای پایداری وکارآمدی هرچه بیشتر در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری است.
وی گفت:در این کتاب علاوه بر مراحل مختلف اجرا که به ترتیب و تفکیک فصول آمده در پایان هر فصل رهنمودهای اجرایی مربوط به هر مرحله به صورت ساده قابل فهم و کاربردی نیز بیان شده است.
این کتاب در 11 فصل و 162 صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و قیمت 30 هزار تومان توسط موسسه نشر صبح انتظار و همکاری شرکت نیک سازان نگین فارس به رشته تحریر در آمده است.
در چند سال اخیرکتاب های ارزشمندی در زمینه‌ موضوعات مختلف حوزه آبخیزداری نگاشته شده است اما به گفته مولف در این کتاب تاحدودی خلاء ها و کمبودهای تئوری و عملی راهبردهای تخصصی مربوط به ساخت و اجرای سازه های آبخیزداری در بخش های مختلف این حوزه به صورت مکتوب گردآوری و به رشته تحریر درآمده است.
لازم به ذکر است: دکتر حسن مقیم که در حال حاضر معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس را بر عهده دارد پیش از این و در سالهای 90 و 93 موفق به تالیف کتاب های "کاربرد زمین شناسی در آبخیزداری و "منابع طبیعی و مهندسی آبخیز" شده است.
کد مطلب : ۲۲۷۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما