رکورد بی نظیر فارس در صنایع تبدیلی و غذایی کشور

17 فروردين 1399 ساعت 0:41

استاندار فارس گفت: استان با تعداد ۸۰ واحد جدید به بهره برداری رسیده صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی در سالی که گذشت از رتبه چهارم به رتبه دوم کشور ارتقاء یافت.


عنایت الله رحیمی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده از واحدهای جدید ۱۲۸۵ نفر است، تصریح کرد: این صنایع شامل ۲۳ واحد سردخانه و انبار سرد، ۲۵ واحد بسته بندی مواد غذایی، چهار واحد بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی و  ۲۸ واحد سایر صنایع است.
وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی اثربخش ترین رکن در راستای کشاورزی پایدار است، ابراز کرد: کل واحد های به تولید رسیده در استان فارس با مجوز جهاد کشاورزی ۷۷۴ واحد است که با جذب ماده خام بالغ بر چهار میلیون و ۸۱۰ هزارتن فعالیت می کنند.
استاندار فارس گفت: به منظور غلبه بر بروکراسی اداری و سهولت روند سرمایه گذاری، ۵۶ موافقت اصولی بی نام برای راه اندازی صنایع تبدیلی و غذایی در این استان صادر شده و آماده سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به اینکه در مجوزهای بی نام همه استعلامات مورد نیاز قبل از واگذاری طرح به سرمایه گذار اخذ شده، اظهارکرد: مجوزهای مذکور برای تمام شهرستان هایی که دارای شهرک صنعتی هستند قابل سرمایه گذاری است.
رحیمی با اشاره به اینکه تاکنون  ۳۸ مورد از موافقت های اصولی  به جواز تاسیس تبدیل شده، ابراز کرد: چهار مجوز در شهرستان های خرامه ، فیروزآباد و خرمبید “به نام” شده  که شامل دو مجوز فرآوری پیاز و فرآوری سیب زمینی در شهرستان خرمبید، یک مجوز فرآوری قارچ در شهرستان خرامه و یک مجوز تولیدعصاره و اسانس در شهرستان فیروز آباد است.
استاندار فارس ابراز کرد: طرح های لحاظ شده در مجوزهای بی نام بر اساس سند توسعه صنایع تبدیلی غذایی استان فارس بوده و متقاضیان می توانند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مراحل واگذاری به مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و یا به مدیریت های جهاد کشاورری شهرستان های خود مراجعه کنند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 22748

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22748/رکورد-بی-نظیر-فارس-صنایع-تبدیلی-غذایی-کشور

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir