۰
plusresetminus

ضربه بزرگ کرونا به ژیمناستیک

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲
قائم‌مقام هیئت ژیمناستیک فارس گفت: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی چندماهه سالن‌های ورزشی ضربه بسیاری به پیکر این رشته ورزشی وارد کرده است.
ضربه بزرگ کرونا به ژیمناستیک
سید علیرضا دیهیمی گفت: شیوع این بیماری مشکلاتی برای ورزش و ورزشکاران ژیمناستیک به وجود آورد، چرا که ژیمناستیک حتما باید زیر نظر مربیان و با آموزش حضوری انجام شود و بدون کمک مربی آسیب‌زاست.
او با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۲هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان فارس در رشته ژیمناستیک فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این ورزشکاران براساس تقویم ورزشی سالانه‌ای که از سوی هیئت ژیمناستیک با محتوای آموزشی و فرهنگی تدوین می‌شود، فعالیت می‌کنند؛ اما متاسفانه از ابتدای امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی فضاهای ورزشی اجرای آن امکان‌پذیر نیست.
دیهیمی ادامه داد: در حال حاضر تنها، مربیان از نظر بدنسازی می‌توانند با ورزشکارانی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، تمرین کنند البته مربیان تیم‌های منتخب استانی با هماهنگ‌سازی خود با شرایط موجود، از طریق ارائه فیلم‌های آموزشی با ورزشکاران ارتباط برقرار می‌کنند و تمرین‌های لازم را به آن‌ها می‌دهند؛ اما این کافی و بسنده نیست.
او با بیان اینکه توجه رشته‌های ورزشی به ژیمناستیک برای افزایش عمر قهرمانی و تداوم آن، بسیار اهمیت دارد، گفت: یکی از دلایل کوتاه‌ بودن عمر قهرمانی در کشور بی‌توجهی به این رشته است؛ از همین رو با آنکه در سال‌های گذشته زحمات بسیاری برای توسعه ژیمناستیک در فارس کشیده شده است و این استان به عنوان قطب ژیمناستیک محسوب می‌شده، طی چند سال اخیر به دلایل مختلفی وضعیت مورد انتظار و مطلوب حاصل نشده است.
قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس توسعه زیرساخت‌ها، توجه به ظرفیت‌های استان و ایجاد همدلی و صمیمیت بین خانواده ژیمناستیک فارس را از مهمترین اهداف این هیئت ورزشی برشمرد.
دیهیمی، عملکرد هیئت ژیمناستیک فارس را در سالی که گذشت تشریح و با اشاره به کسب مقام‌های قهرمانی در عرصه جهانی و ملی، عنوان کرد: در سال ۹۸ سعیدرضا کیخا ژیمناستیک‌کار جهانی، بااخلاق و ارزنده فارس که تاکنون شش حرکت جدید را به این ورزش اضافه کرده است، موفق شد مقام سوم جهان را در وسیله خرک حلقه به خود اختصاص دهد که افتخاری برای ایران اسلامی و ورزش شیراز است؛ همچنین در مسابقات آسیایی آکروژیم افشین حیاتی و علیرضا درویش‌پور مقام سوم جهان را کسب کردند که برگ زرین دیگری برای ژیمناستیک است و در عرصه ملی نیز بانوان فارس در رشته ریتمیک با کسب مقام دوم کشوری برای فارس افتخار آفریدند.
او همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی فدراسیون ژیمناستیک و نیز دیگر کلاس‌های متعدد آموزشی در سطح استان به منظور ارتقای دانش و توان مربیان و داوران اشاره کرد.
به گفته قائم مقام هیئت ژیمناستیک فارس بیش از ۱۲۰ مربی فعال در سطح استان و حدود ۶۰ داور فعال در سطح استان در این رشته فعالیت می‌کنند که حضور بین‌المللی آنان هم در بخش بانوان و هم در رسته آقایان بسیار شایان توجه است؛ افزون بر این، در کارنامه فارس نام داوران بین‌المللی شناخته‌شده‌ای همچون آقایان ناصر گلچین و فرید دل‌کوچکی نیز دیده می‌شود که در این زمینه شاخص به‌شمار می‌روند.
او همچنین با اشاره به کمبود سالن‌های تخصصی در فارس، از مجموعه ورزشی مرحوم حسین اعظمی با نیم قرن قدمت، به عنوان تنها بضاعت و ظرفیت ژیمناستیک استان فارس یاد کرد و افزود: تعمیر و بازسازی این مجموعه در سال گذشته به‌ عنوان دارایی مهم ژیمناستیک فارس در راس امور این هیئت بوده و اینکه تا به امروز سرپا مانده، به همت بزرگان گذشته. مربیان و مسوولان ورزش بوده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگرچه باشگاه‌های خصوصی در حرکات بنیادی این رشته که نیاز به تجهیزات کمتری دارد، تاکنون مطلوب عمل کرده‌اند اما در گروه قهرمانی که نیاز به فضا و وسیله‌های تخصصی است، وضعیت مطلوبی نداریم؛ از همین رو نیاز است که مسئولان ورزش کشور نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشند.
دیهیمی ابراز امیدواری کرد با برون‌رفت از مشکلات فعلی ناشی از بروز بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های ورزشی، نهادهای حمایت‌کننده عرصه ورزش به ویژه در استان فارس به یاری ورزشکاران ژیمناستیک بشتابند و با ایجاد زیرساخت‌های کافی و تلاش برای رفع محدودیت‌ها برای کسب مقام‌های قهرمانی بیشتر و پرورش استعدادها بکوشند.
کد مطلب : ۲۲۷۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما