۰
plusresetminus

شورای‌شهرشیراز: جان انسانها در اولویت است/ اجرایی شدن خط2 متروشیراز تا پایان سال

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۷
نشست خبری رئیس و سخنگوی شورای شهر شیراز با خبرنگاران به صورت مجازی برگزار شد.
شورای‌شهرشیراز: جان انسانها در اولویت است/ اجرایی شدن خط2 متروشیراز تا پایان سال
به گزارش حافظ خبر، سید عبدالرزاق موسوی در ابتدای نشست توضیحاتی را پیرامون شورا و عملکرد آن ارائه داد، در ادامه خبرنگاران سوالات خود را مطرح کرده و رئیس و سخنگو به جواب آنها پرداختند.
سعید نظری، سخنگوی شورای شهر شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار ایران ریپورتس98 مبنی بر اینکه ” پس از شیوع ویروس کرونا در اقدامی صحیح و به جا شهرداری و شورای شهر شیراز اقدام به تعطیل کردن مترو و اتوبوسهای خط واحد نمودند و این تعطیلی همچنان ادامه دارد اما متاسفانه در این میان قشر عظیمی از مردم از جمله کارگران که میبایست از مناطق پایین شهر به آن طرف شهر بروند، با مشکل روبرو هستند و هزینه بسیاری را بابت کرایه تاکسی باید بپردازند، تمیهدات شورای شهر چیست؟” گفت: سلامت مردم برای ما در اولویت بوده و خواهد بود و در شرایطی که 26.5 درصد از زمینه انتقال ویروس کرونا از طریق حمل و نقل عمومی میباشد، پس تصمیم بر تعطیلی و در ادامه تعطیل ماندن مترو و اتوبوسهای خط واحد در شیراز گرفته شد.
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی ادارات شهرداری شیراز که بیشتر با ارباب رجوع در ارتباط بوده اند نیز شاهد ابتلای بسیاری از کارمندان به کووید19 بوده ایم.
نظری درمورد هزینه های تحمیل شده نیز تصریح کرد: هزینه های نه تنها کارگران، بلکه همه مردم درپی شروع کرونا افزایش داشته اما ارزشش را داشته است و انشاالله با افزایش دما و رعایت و همکاری مردم هرچه زودتر شاهد نابودی این ویروس و بازگشت اوضاع به حالت عادی باشیم.
سید عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز نیز در این خصوص مطرح کرد: سیاست تعطیلی و تعطیل نگه داشتن حمل و نقل عمومی علیرغم اینکه با سیاست های دولت نیز متضاد بوده اما از جانب استاندار فارس و فرماندار شیراز حمایت شده و تصمیمات درستی بوده است.
وی همچنین گفت: پس از شیراز شاهد بودیم که مشهد و تبریز نیز ناوگان حمل و نقل عمومی خود را برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا تعطیل کردند.
سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه پیرامون نظارت ها بر تاکسی های شهری گفت: در شیراز حدود 13 هزار تاکسی شهری داریم که روزانه 7 هزار تاکسی فعال میباشند و نظارت بر تک تک آنها امکانپذیر نیست.
وی با بیان اینکه موادضدعفونی و دستکش به صورت مرتب میان تاکسیرانان در شیراز توزیع میشود، پیرامون اضافه سوار کردن مسافر تاکسیرانان اظهار داشت: بخشی از نظارت توسط خود مردم میباشد و هنگامی که دیده میشود بیش از تعداد مسافر سوار شده، فرد دیگری سوار آن تاکسی نشود.
نظری همچنین نوید داد: خط 2 مترو شیراز تا پایان سال در سه ایستگاه اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۷۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما