۰
plusresetminus

برای معلمان...

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
پیشرفت امروز جامعه بشری از اموزش وپرورش سرچشمه میگیرد.
پیشرفت امروز جامعه بشری از اموزش وپرورش سرچشمه میگیرد، هر چقدر اموزش با برنامه و با امکانات وسیع باشد جامعه و اجتماع به سوی رشد و تعالی حرکت میکند، اگر تعلیم و تربیت با هدف و برنامه هدایت شود دولت و ملت دچار کمترین بحران در اینده میشوند وقتی در مدرسه و اموزشگاه و دانشگاه  چیزی اموختیم قابل توصف نیستند زیرا که از جهل و تاریکی به سوی روشنای و امید درحرکت بودیم معلم، استاد و دبیر واژهای عظیم و بزرگی هستند که به کسانی گفته میشود که با تمام وجود و خارج از وظیفه و مانند سرشت پاک ادمیت برای شاگردان خود از جان و مال خود میگذرند تا اینده ای روشن برایشان رقم زنند .
در این دنیا چنان‌ زندگی و عمل کن که انگار تا ابد زنده ای و برای آخرتت چنان عمل کن که گویا همین فردا میمیری
 
آیا منظور از حدیث «‌اِعْمَلْ لِدُنْيَاكَ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً – در دنیایت چنان عمل کن که انگار تا ابد زنده‌ای»
 همین دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم و چه باید کرد؟
قبل از هر چیز به خود عادت دهیم که یک سخن، یک فراز حکیمانه، یک نصیحت عالمانه و در رأس آنها یک آیه یا حدیث را همیشه کامل بخوانیم. چرا که لابد بخش‌های آن علت و معلول یا لازم و ملزوم و کامل کننده یکدیگرند یک دیگرند و با هم کامل می‌شوند. پیام را باید درست و کامل دریافت نموده انتقال داد.
کامل حدیث فوق که از لسان مبارک ائمه اطهار (ع) نقل شده و ریشه آن به بیان نورانی حضرت علی (ع) و امام حسن مجتبی بر می‌گردد به شرح ذیل است:
«‌اِعْمَلْ لِدُنْيَاكَ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لاِخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَمُوتُ غَداً» (مستدرك الوسائل ج1 ص146)
ترجمه: برای دنيای خـودت چنان عمل كن که گویا در دنيا تا ابد زندگی می‌کنی؛ و برای آخـرت خـودت چنان عمل كن که گویا همین فردا می‌میری
بدیهی است وقتی می‌فرماید «‌اِعْمَلْ لِدُنْيَاكَ»، منظور همین زندگی دنیوی است و وقتی می‌فرماید «‌اعْمَلْ لاِخِرَتِكَ‌«، منظور زندگی اخروی می‌باشد.
این جمله کوتاه معارف ژرفی را تعلیم می‌دهد و از جمله آنها جلوگیری از افراط و تفریط در میان مؤمنین و مسلمین می‌باشد. برخی چنان در دنیا و مظاهرش غرق می‌شوند که گویا مرگ و آخرت را به کلّی فراموش کرده‌اند و برخی دیگر به نام دین، ایمان، اسلام و به بهانه حیات اخروی، تارک الدنیا شده و به نام زهد و تقوا، در جهالت، عقب افتادگی و بیچارگی زندگی کرده و ضمن وهن اسلام و بیزار کردن دیگران از هر چه دین و دینداری است، موجبات فلاکت خود، خانواده، جامعه و نسل های آتی را فراهم می‌آورد واین ها همه وهمه فقط با تعلیم وتربیت بدست معلمان واساتید بزرگ مهیا میشود
دست بوس تک تک معلمانم واساتید خود  هستم
و امیدوارم روزی فراهم شود که بتوان جبران زحمت کنم هفته پاسداشت از ارزش های معلمین مبارک
اردتمند همه معلمان امیرحسین بهبودی، مشاور جوانان سازمان متخصصین انقلاب اسلامی
پایان/
کد مطلب : ۲۲۸۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما