۰
plusresetminus

برنامه ریزی افراد برای رسیدن به پارلمان محلی در شیراز و فارس

تاریخ انتشارجمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۵
رقابت برای رسیدن به کرسی های شوراهای شهر و روستا استارت خورد.
برنامه ریزی افراد برای رسیدن به پارلمان محلی در شیراز و فارس
به گزارش حافظ خبر به نقل از سایت خبری ایران ریپورتس98، شوراهای شهر و روستا در سال پایانی فعالیت خود به سر میبرند و از هم اکنون افراد و گروه های مختلف ضمن احساس تکلیف، خود برای رقابت بر کرسی های پارلمان محلی مهیا میکنند.

دست بالا با اصولگرایان
در چهار سال گذشته قاطبه کرسی های شوراهای شهرهای مهم و بزرگ در اختیار جریان اصلاح طلب بوده که در موازات این اتفاق، حسن روحانی نیز با حمایت اصلاح طلبان در راس امور اجرایی کشور قرار گرفته و بسیاری از کرسی های مجلس دهم نیز از این طیف سیاسی بوده اند اما از دیدگاه اغلب مردم هیچکدام نتوانسته اند کارآیی لازم را داشته که نمود این عدم رضایت مردم پیروزی بزرگ اصولگرایان در انتخابات دوم اسفندماه98 بوده است.
برهمین اساس پیش بینی اکثر کارشناسان پیروزی و انتخاب اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در 1400 میباشد.
با توجه به تاثیرگذاری لیست ها در چند انتخابات گذشته به ویژه در شهرهای بزرگ، از هم اکنون بسیاری از فعالین سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی و ورزشی و بعضا چهره های نه چندان آشنا تلاش خود را برای رسیدن به لیست اصولگرایان برای انتخابات 1400 را به کار بسته اند و جلسات و رایزنی هایشان از هم اکنون آغاز شده است.

اصلاح طلبان نیز بیکار ننشسته‌اند
پس از چند انتخابات موفق و کسب پیروزی های بعضا بزرگ برای مثال در شیراز طی انتخابات مجلس شورای اسلامی در 94 و انتخابات شورای شهر در 96 سرانجام قافیه را در انتخابات مجلس 98 به رقیب خود واگذار کردند که درپی این شکست که سنگین نیز به آنها تحمیل شد، خبرهایی مبنی بر خانه تکانی در این جریان و گفتمان به گوش میرسد.
علیرغم اینکه بسیاری از اصلاح طلبان نیز از شانس بسیار بالای اصولگرایان در انتخابات شوراهای شهر و روستا آگاه هستند اما نمیخواهند پیش از رقابت، میدان را برای رقیب خود خالی کنند، به همین منظور برخی چهره های اصلاح طلب نیز خود را برای رسیدن به پارلمان محلی مهیا میکنند و خود را از پیش بازنده کامل نمیدانند.
در مطالب آتی تحلیل هایی جزئی تر و دقیق تر از تحرکات هر دو جناح سیاسی به ویژه در استان فارس و شهر شیراز را به رشته تحریر برای مخاطبان عزیز درخواهیم آورد.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۸۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما