۰
plusresetminus

جنب‌وجوش منتخبان مجلس یازدهم؛ رقابت براي خدمت

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۴
همه تلا‌ش‌ها و فعالیت‌های سياسي در ميان احزاب و گروه‌های سياسي آنگاه ارزشمند است که در خدمت تأمین منافع ملي و کارآمدسازي نظام سياسي باشد تا بتوان بر مشکلات فائق آمد و مسير دستيابي به اهداف هموار گردد.
جنب‌وجوش منتخبان مجلس یازدهم؛ رقابت براي خدمت
به گزارش حافظ خبر به نقل از  ایران ریپورتس98، در این ‌بین نهادهاي سياسي نيز ابزارهايي براي کارآمدي نظام سياسي به حساب مي‌آيند که دستيابي به قدرت در اين مجموعه‌ها از طريق رقابت سياسي حاصل می‌آید. آخرين رقابت سياسي ميان احزاب کشور در اسفندماه 1398 بود که در آن تکليف نمايندگان مجلس يازدهم مشخص شد.
مجلس يازدهم در هشتم خردادماه آغاز به کار خواهد کرد و تا شروع به کار مجلس طبيعي است که بخشي از ذهن نمايندگان منتخب، به چينش تقسيمات داخلي مجلس مشغول شود. مهم‌ترین بحث در اين زمينه تعيين هیئت‌رئیسه و در صدر آن رئیس مجلس است که با توجه به اختياراتي که اين جايگاه دارد، همواره رقابتي جدي براي تکيه زدن بر اين صندلي بین منتخبين وجود داشته است.
اين رقابت را بايد امري طبيعي دانست که همواره در ادوار مجلس وجود داشته و در ذات خود امر قبيحي به حساب نمي‌آيد، بالأخص آنکه با رعايت اصول و قوانين اخلاقي و مبتني بر شایسته‌سالاری و منافع ملي صورت گيرد و حاصل رقابت نيز واگرايي و چنددستگي و دلخوري در ميان منتخبان مردم نگردد؛ اما در اين ميان برخي جريان‌هاي سياسي که اتفاقاً موفقيت چنداني در انتخابات دوم اسفندماه سال گذشته نداشته‌اند، تلاش مي‌کنند که اين رقابت طبيعي را به‌مثابه رقابت سهم‌خواهانه فاتحان مجلس ترسيم نمايند.
آنها منتخبين مردم را قدرت‌طلبانی معرفي کنند که به جاي توجه به مشکلات کشور و مردم، مشغول تقسيم قدرت ميان خود هستند!
باید دقت داشت که رقابت بر سر کرسی هیئت رئیسه مجلس یک امر طبيعي است که نبايد نگران آن بود. لیکن در پس اقدام رسانه‌اي مذکور از سوی جریان سیاسی خاص، نيت خيرخواهانه‌اي مشاهده نمي‌شود! از سوي ديگر بايد به منتخبان مردم، بالأخص آنان که خود را شايسته رياست بر مجلس مي‌بينند و يا حضور در هیئت‌رئیسه را فرصتي براي انجام بهتر وظايف مي‌دانند، يادآوري نمود که آنچه در پيش روي آنان است بايد به فرصتي براي خدمت بدل گردد.
هرگونه انحراف از اين جهت‌گيري کلان، انحراف از پيمان نمايندگي مردم است. به‌واقع مشروعيت نمايندگان مجلس در حرکت مبتني بر منافع ملي و براي خدمت به مردم است و اگر نماينده‌اي مسير ديگري را در پيش گيرد، خيانت در امانت کرده و اعتبار نمايندگي خود را از دست داده است.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۸۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما