۰
plusresetminus

کمک 21 میلیارد و پانصد میلیون ریالی خیرین شیراز در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵
رئیس کل دادگستری استان فارس از جمع آوری کمک خیرخواهانه 21 میلیارد و پانصد میلیون ریالی خیرین و نیکوکاران شیرازی شامل وجوه نقدی، چک و تعهدات مالی درآئین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی گفت: اگر چه امسال با توجه به شرایط پیش آمده خیرین، کمک های خود را به سمت آسیب دیدگان ناشی از کرونا برده اند اما خیرین و نیکوکاران استان فارس با  احسان و اهدای کمک های مالی خود زندانیان جرایم غیرعمد را نیز فراموش نکرده اند. 
وی در ادامه تصریح کرد: دادگستری  استان فارس به منظور حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد، 5 هزار و دو احکام جایگزین حبس صادر کرده است  و 18 هزار اعطای مرخصی نیز تمدید شده است. 
مدیرعامل ستاد دیه استان فارس گفت: با کمک های انسانی و نیکوکارانه خیرین می توان زمینه آزادی بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را فراهم نمود و امروز زندانیان جرائم غیرعمدی در پشت میله‌های زندان به سر می برند که آزادی آنها نیاز مند 150 میلیارد تومان  اعتبار می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان این که در جشن گلریزانِ امسال  با رعایت پروتکل های بهداشتی عده ای از کریمان و خیرین شیراز در جشن  گلریزان رهایی ویژه آزادسازی جرائم غیرعمد شرکت نموده‌اندگفت:  به لطف خداوند و در شب ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) خیرین و نیکوکاران شهر شیراز با احسان،کمک و همدلی خود در راستای  آزادسازی از زندان بسیاری از محکومین جرائم غیرعمد و مالی در این محفل احسان و نیکوکاری گردهم آمده اند.
وی با تاکید بر اینکه مجموعه قضایی با مرتکبین جرائم عمد، بدون اغماض و در چارچوب قانون برخورد قاطع می نماید، در عین حال یادآور شد: دادگستری فارس اقدامات مناسبی نیز در راستای آزادسازی زندانیان انجام داده است که  آزادی مشروط به زندانیان  و نیز مرخصی پایان حبس از این  گونه موارد است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به کاهش 80 درصدی دعاوی خانوادگی در اسفندماه سال گذشته تاکنون نیز گفت: تنها 11 نفر دراستان فارس به خاطر مهریه در زندان به سر می برند و بقیه نیز با اعطای مرخصی، بیرون از زندان به سر می برند. 
 حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه خاطر نشان کرد:  از اواخر سال گذشته تا کنون بر اساس استفاده از تاسیسات حقوقی، دو هزار و 445 نفر از زندانیان فارس آزاد شده اند. 
رییس کل دادگستری فارس و مدیرعامل ستاد دیه استان فارس در جشن گلریزان رهایی، ویژه آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد ضمن اهدای مبلغی از سوی خود به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، از خیرین خواست تا با کمک های خیرخواهانه و دستان یاری آن ها  بسیاری از این زندانیان حداقل تا عید فطر به آغوش خانواده های خود بازگردند.
کد مطلب : ۲۲۸۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما