۰
plusresetminus

کسب و کار با شعار محقق نمی‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار با شعار و سخنرانی محقق نمی‌شود و کشور در شرایط فعلی نیاز به کار اجرایی و عملیاتی دارد.
به گزارش حافظ خبر، جمال رازقی در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان فارس بیان کرد: امروز نیاز کشور توجه همه بخش‌ها به فضای کسب و کار و رفع مشکلات این حوزه است زیرا فضای کسب و کار کشور از مشکلات اقتصادی و تولید آسیب دیده است.

 رازقی با بیان اینکه اگر مشکلات بخش تولید حل شود سایر بخش‌های دیگر اقتصاد نیز بهبود می‌یابد، افزود: متاسفانه در چند سال اخیر علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع تولید و لزوم رشد آن، به این بخش به طور شایسته پرداخته نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه تاثیرگذاری تحریم‌های بی سابقه در کشور را انکار نمی‌کنیم، اضافه کرد: تحریم‌ها تاثیرگذار هستند اما مشکلات بخش تولید ما تحریم‌ها نیست بلکه تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌های داخلی سدهای مختلف سر راه تولید ایجاد کردند.

عدم اهلیت حرفه‌ای تصمیم‌گیران اقتصادی
رازقی با بیان اینکه متاسفانه گرفتار عدم اهلیت حرفه‌ای تصمیم گیران اقتصادی کشور هستیم، افزود: کشور و استان ما دارای منابع مختلفی است که می‌توانند ثروت آفرینی کنند لذا با این منابع وضعیت اشتغال کشور در حهان شایسته ما نیست.
دبیر ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس نیز با اشاره به نامگذاری سال بنام جهش تولید گفت: امسال باید نسبت به سال‌های گذشته کار مضاعفی انجام شود و فعالیت‌ها باید به نحوی تدوین شود که حروجی آن در زندگی مردم محسوس باشد.
سید عبدالنبی نجیبی، با بیان اینکه کارگروه حمایت قضایی ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت موردی مسائل و مشکلات فعالان اقتصاد استان را بررسی می‌کند، گفت: این کارگروه سال گذشته ۶۲۹ فقره پرونده را بررسی کرده و ۲۷۹ مصوبه داشته که در احیای برخی شرکت‌های تولیدی فارس، تاثیرگذار بوده است.
نجیبی ادامه داد: از دیگر اقدامات این کارگروه، بررسی حوزه‌های آسیب پذیر بنگاه‌های اقتصادی است که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد عمده مشکلات بنگاه‌ها به ترتیب در حوزه‌های کارگری، حوزه بانک یا موسسات مالی، حوزه دستگاه‌های ارائه کننده خدمات، حوزه نهادهای عمومی و حوزه اداره ثبت شرکت‌هاست.
او گفت: در این بررسی تعداد واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در شهرستان‌ها نیز شناسایی شدند که در این زمینه تعداد واحدهای غیر فعال و نیمه فعال دارای پروانه از مدیریت صنایع تبدیلی و غدایی سازمان جهاد کشاورزی ۲۲۷ واحد و تعداد واحدهای غیر فعال و نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی استان حدود ۷۰۰ واحد است.
نجیبی اضافه کرد: با هدف کاهش مشکلات اقتصادی در شهرستان‌ها، پیشنهاد مشخص ما راه‌اندازی کارگروه حمایت قضایی در سطح شهرستان‌ها است. 
بانک‌های خصوصی پاسخگو نیستند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز گفت: بیشترین مشکلات بخش تولید در استان فارس، مربوط به حوزه بانکی است.
ظفر افشون با اشاره به اینکه ۱۴ بانک دولتی و ۲۲ بانک غیر دولتی در فارس فعال است، گفت: بیش از ۵۰ درصد سپرده‌های استان در اختیار بانک‌های غیردولتی است که پاسخگو نیستند.
انتهای پیام
کد مطلب : ۲۲۸۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما