۰
plusresetminus

سامانه حقوق‌ودستمزد حداقل کاردولت برای جلوگیری از حقوق‌هایֱ نجومی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲
سامانه حقوق‌ودستمزد حداقل برنامه دولت برای جلوگیری از پرداخت رقم های نجومی به مدیران و مسئولان میباشد.
سامانه حقوق‌ودستمزد حداقل کاردولت برای جلوگیری از حقوق‌هایֱ نجومی
به گزارش حافظ خبر، سایت خبری ایران ریپورتس98 در گزارشی نوشت: یکی از موضوعات جدی و مهم که بسیار نیز موردتوجه مردم کل کشور قرار گرفت، مبحث حقوق های نجومی بود که فارغ از چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب، پولدار و فقیر همگی را به واکنش واداشت. پس از روشدن تعدادی از فیش های حقوقی نجومی برخی از مدیران و روسا، بسیاری از مدیران پاکدست بصورت خودجوش فیش های حقوقی خود را برای اطلاع عموم مردم رسانه‌ای کردند اما همچنان بودند بسیاری که کوچکترین همراهی در اعلام حقوق و مزایای خود نداشته و به گرفتن رقم های بالا ادامه داده اند.
در ادامه سامانه های شفافیت در برخی از سازمان ها و ادارات جهت نظارت عمومی مردم برجنبه های مختلف آن اداره یا سازمان ازجمله حقوق و مزایا پرسنل راه اندازی شد که البته بسیاری از قسمت های آنها نیز صرفا نمایشی بود اما برای شروع کار و عزم حداقلی مسئولان آن سازمان و اداره قابل قبول بود تا در مرحله بعد مطالب و اعداد و ارقام اعلامی را به واقعیت نزدیکتر کرد.
این مهم در قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر راه اندازی سامانه حقوق و دستمزد برای شفافیت در پرداخت حقوق و مزایا دیده که متاسفانه دولت تاکنون عزمی برای تحقق آن نداشته و قدمی برنداشته است.

| آیا آمار کرونایی‌های اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار کل فارس می‌باشد؟
| قیمت‌های متفاوت برای برخی مسئولان

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی درهمین خصوص با گلایه از دولت گفت: دولت همواره برای راه‌اندازی سامانه حقوق و دستمزد بهانه می‌آورد و در واقع دولت برنامه‌ای برای راه‌اندازی سامانه حقوق و دستمزد ندارد. 
از زمان اجرای قانون ششم توسعه نزدیک به سه سال میگذرد اما به گفته این عضو کمیسیون بودجه مجلس دولت هربار با بهانه ای از زیر راه اندازی سامانه حقوق و دستمزد شانه خالی میکند و یک روز می‌گوید وظیفه وزارت اقتصاد است و یک روز می‌گوید وظیفه معاونت امور استخدامی و واقعیت این است که به هر حال دولت مسئول این کار است. هر جزئی از دولت که مسئول باشد باید این کار انجام شود. 
حاجی‌دلیگانی درخصوص یکی از دلایل دولت مبنی عدم راه اندازی سامانه حقوق و دستمزد تصریح کرد: چون مجلس و صداسیما حقوق خود را اعلام نمیکنند پس سایرین نیز الزامی به اعلام حقوق و مزایای خود ندارند.
مطالبه گری حق مردم و ملت در یک جامعه و یک وظیفه ی عمومی میباشد که اگر مسئولین و حاکمان جامعه اجازه نقد و مطالبه گری را از ملتش سلب کند، حاکمانی زورگو و دیکتاتور خواهند بود اللخصوص جامعه اسلامی که پیرو مکتب  رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) است که فرموده اند: «کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مسؤول عَنْ رَعیتِه» تمام افراد شما مسلمانان به منزله حافظ و نگهبان و شبان دیگران هستید و تمام شما نسبت به تمام خودتان مسئولید.
تعبیرى از این بالاتر ممکن نیست، ایجاد نوعى تعهد و مسئولیت مشترک میان افراد مسلمان براى حفظ و نگهدارى جامعه اسلامى بر مبناى تعلیمات اسلامى که این، همان مطالبه گری است. لذا وظیفه همه ما اینست در چهارچوب دین و اخلاق اسلامی مطالبه گری کنیم بنحوی که انتقاد سازنده و در ادامه آن انتقاد، راهکار و پیشنهاد اصلاحی هم برای جهت بهبود امور داشته باشیم.
پس همه مردم باید مطالبه راه اندازی سامانه حقوق و دستمزد را از دولت داشته و در این شرایط هر کسی که حقوقش را اعلام نکند رسوا می‌شود.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۸۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما