۱
plusresetminus

روز قدس؛ روز بدون تعطیلی

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۵
روز قدس و تجدید بیعت با آرمانهای ملت مظلوم فلسطین، تعطیلی بردار نیست.
روز قدس؛ روز بدون تعطیلی
ایران ریپورتس98// قدس سرزمینی است که برای پیروان همه مذاهب الهی، قابل احترام و مقدس است. قدس محل معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اولین قبله مسلمانان جهان است. قریب به هفتاد و دو سال است که سرزمین فلسطین در اشغال رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل قرار دارد. و قریب به همین مدت است که ملت فلسطین با قدرتمندترین ماشین جنگی و سختافزار قدرتمند نظامی و پادگانی که تاکنون توسط ایادی شیطان و استکبار جهانی و امپراطوری ایالات متحده مونتاژ شده است، روبرو بوده و مجاهدانه در ذیل مکتب مقاومت و در جهت احقاق حقوق از دست رفتهی خود تلاش و مجاهدت میکنند و چراغ مقاومت را در مقابل زر و زور و ظلم روشن نگه داشته اند.
اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه معتقد است مقاومت ملت رنجدیده و در اسارت فلسطین، بارها و بارها به ما یادآوری میکند که ظرفیت یک ملت برای سازماندهی، بسیج و مقاومت برای دهها سال و نسلها تا رسیدن به آزادی ممکن و شدنی است و بنابراین رژیم اسرائیل با همه هیمنه و قدرت سخت افزاری خود نمیتواند روح مقاومت مردم فلسطین را بشکند.
رژیم اسرائیل حتی یک روز هم نمیتواند بدون کمک نظامی، پوشش دیپلماتیک و قدرت سیاسی و اقتصادی ایالات متحده پابرجا بماند و آن پاسگاه استعماری و آپارتاید را زنده نگه دارد. مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم آپارتاید و جعلی اسرائیل، برای ایالات متحده و رژیم اسرائیل کشنده و ویرانکننده است؛ زیرا آنها میدانند که نمیتوانند روح مقاومت را در ملت فلسطین از بین ببرند و یا استقامت آنها را بشکنند و حتی روز به روز هم شاهد تسری مکتب مقاومت به سایر ملل جهان و گسترش این روحیه انقلابی در میان سایر جوامع مظلوم هستند.
اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه بر این باور است که روز قدس، یک روز جهانی و روز روبرو شدن با ظالمان و اعاده حق مظلومین است. بنابراین، لزوم تجدید بیعت با آرمانهای ملت در رنج فلسطین و دفاع از انسانیت و شرافت و مبارزه با باطل، در روز قدس، بدیهی و روشن و تعطیلناشدنی است؛ چراکه حیات اسلام نیز در این موضوع یعنی مبارزه با ظلم تجلی یافته استه است. «روز قدس، روز زندگی اسلام است» (صحیفه امام ؛ ج 9 ، ص 277).
چندین سال است که با تدبیر و درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه، برپایی راهپیمایی در یوم الله قدس به نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین تبدیل شده و به تاریخ طولانی این مبارزه اصالت بخشیده است. صهیونیستها و سردمداران سفاک این رژیم همانطور که بارها اذعان کردهاند، تنها به اشغال قلمرو فلسطین و قدس رضایت ندارند و اگر با مقاومت ملت فلسطین و واکنش مردم مسلمان در مقابل آرمانهای توسعهطلبانه خود روبرو نشوند، آرزوی دستیابی به یک رؤیای زمینی از نیل تا فرات را در سر میپرورانند. و البته مقاومت گسترده و مداوم ملت مظلوم فلسطین و حمایت جهانی از حق طلبی فلسطینیان است که رؤیای این رژیم جعلی را با شکست مواجه نموده است. بنابراین ملت فلسطین تا حذف کامل و محو رژیم اشغالگر از صحنه هستی همواره به حمایت مسلمانان و آزادمردان در سراسر جهان اسلام نیاز دارد. از این رو روز قدس یکی از مظاهر حمایت جهانی از مردم رنج دیده فلسطین و از ضروریات اشاعه و ترویج فرهنگ ضداستکباری در سراسر جهان و البته منطبق بر منافع ملی کشور ما و امنیت پایدار در منطقه خاورمیانه است.
اما رژیم اشغالگر قدس علیرغم برخورداری از هر نوع سلاح پیشرفته، هواپیماهای بدون سرنشین و تانک، نمیتواند غزه محاصره شده، منزوی و فقیر را شکست داده یا ساکت کند. مقاومت مردمی قدرتمندترین سلاح در برابر این رژیم سفاک و اشغالگر و حامیانش است. آگاهی و بسیج ملت فلسطین و ملل آزاد جهان نسبت به این مسأله و زنده نگه داشتن یوم الله قدس، از هر سلاحی که ایالات متحده میتواند برای این رژیم کودک کش فراهم کرده یا در سرزمینهای اشغالی مستقر کند، قدرتمندتر است و ایادی استکبار از همین مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا گفتنهای ملل مسلمان در راهپیماییهای هرساله روز جهانی قدس ترس و اضطراب دارند و روز به روز مرگ و نیستی خود را در پس این آگاهی و آزادگی جهانی نزدیکتر میبینند.
به امید پیروزی ملتهای آزادیخواه و حر مسلک بر استکبار و ظلم و زر و زور در سراسر جهان هستی و گسترش عدالت و انسانیت و منشور اخلاقی در این کره خاکی.
*دکتر مجتبی اشرافی مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه
کد مطلب : ۲۲۸۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما