۰
plusresetminus

افزایش سواد رسانه‌ای اولویت روابط عمومی ها

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۶
روزانه روابط عمومی های دستگاه ها و ادارات با سوالاتی روبرو هستند که بسیاری از این سوالا ت ناشی از، شایعات و یا حتی ذهنیات افراد است .
افزایش سواد رسانه‌ای اولویت روابط عمومی ها
به گزارش حافظ خبر به نقل از ایران ریپورتس98، درمرحله بعدی کار به جایی می رسد که روابط عمومی ناچار به صدور بیانیه، اطلاعیه و روشنگری می گردد.
در این مورد به یک مثال توجه فرمایید شایعاتی از قبیل نایاب شدن بنزین یا گران شدن اقلام مواد خوراکی و انواع شایعات حتی، گمانه‌زنی‌هایی که برای یک سازمان ایجاد مشکل می نماید.
به راستی روابط عمومی در این زمینه ها چه وظیفه ای دارد ؟باید گفت: روابط عمومی در عین حالی که پاسخگوی شبهات و شایعات است ،می تواند با تقویت سواد رسانه ای در امر پیشگیری از این نوع مشکلات مشارکت نماید.
سواد رسانه ای به مخاطبان آموزش خواهد داد تا به شایعات توجه نکنند و اطلاعات و اخبار را فقط از مجاری رسمی و قانونی دنبال نمایند که در این صورت علاوه بر کاهش مراجعات حاصل از شایعات و گمانه‌زنی‌ها باعث ایجاد روحیه اعتماد و افزایش کارکرد در فرآیند اطلاع رسانی روابط عمومی ها خواهد شد.
در این مقوله توجه کافی به افزایش سواد رسانه ای در بین کارکنان و مدیران نیز ضرورتی انکار ناپذیر است به نحوی که با افزایش سواد رسانه ای دربین کارکنان می‌توان از کمک کارکنان در پاسخگویی به شبهات و شایعات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بهره برد به‌گونه‌ای که به تعداد نفرات شاغل در سازمان و حتی افزون بر آن ها خانواده ها و وابستگان کارکنان، به عنوان عوامل مرتبط با روابط عمومی در افزایش سواد رسانه و کاهش شایعات و اثرگذاری گمانه‌زنی‌ها بهره برد
سمیه یگانه ،معاون روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس
کد مطلب : ۲۲۸۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما