۰
plusresetminus

ایام اتهام‌زنی به سر آمده ؛ هرکس باید پاسخگوی کارهای خود باشد

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۱
روز چهارشنبه هفته گذشته و در یکصد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، محمدتقی تذروی عضو این شورا در نطقی انتقادی به ذکر مواردی پرداخت که در ادامه حاشیه هایی را به همراه داشته و واکنش برخی را برانگیخته است.
ایام اتهام‌زنی به سر آمده ؛ هرکس باید پاسخگوی کارهای خود باشد
ایران ریپورتس98 نوشت: هرکس و هر گروه در هر مسند و هرجایگاهی که باشد، باید پاسخگوی رفتار و عملکردشان باشند، خواه اصلاح طلب باشد، خواه اصولگرا و یا اعتدالگرا.
بسیار دیده ایم که افراد و گروه های سیاسی برای فرار رو به جلو کم کاری ها، ضعف ها و ندانم کاری های خود را به گروه ها و افراد پیش از خود که بعضا دیگر تریبونی نیز ندارند، نسبت داده تا به نوعی خود را تبرعه نمایند.
همچنین یکی از روش های نخ نمای حساس کردن جامعه نسبت دادن القابی میباشد که شاید هم درست باشد اما بزرگنمایی آن تنها برای جهت دادن به افکار عمومی بوده که البته چند وقتی‌ست که دیگر تاثیر سابق را ندارد اما عده ای همچنان دست به گریبان آن می شوند.
اصولگرایان در دوره چهارم باید پاسخگوی مصوبات و کارهای خود در شورا و شهرداری شیراز باشند، برای اصلاح طلبان نیز به همین منوال می باشد و اینکه مشکلات، درگیری ها، کاستی ها و کم کاری های هر گروه را به گروه دیگر نسبت داده شود، از منظر عمومی قابل پذیرش نیست.

** شاید برایتان جالب باشد:
| گزارش اختصاصی ایران ریپورتس98؛ حاشیه‌های یک نطق پیش از دستور در شورای شهر شیراز
| نطق تند و طوفانی عضوشورای‌شهرشیراز؛ علیرغم شعارها جذب 300 نفر و تبدیل وضعیت بسیاری از پرسنل شهرداری/ افزایش سیاسی‌کاری تا پایین ترین لایه های شورا/ تراموا همانند مسیر دوچرخه ظاهرسازی‌ست

در هر برهه و هر انتخاباتی، مردم به عده و گروهی روی می آورند و مورد استقبال قرار می گیرند تا شاید گره ای از هزاران گره زندگیشان را باز نمایند و متاسفانه هر بار ناامید می شوند، خواه لیست امید باشد خواه لیستی دیگر.
در حالی ادعا می شود که جای مدعی و متهم عوض شده که در دادگاهی ممکن است مدعی و متهم متفاوت باشد، یکی دادگاه عملکرد شورای چهارم است و دیگری دادگاهی برای شورای پنجم.
درخصوص انتصابات نیز اگر در هر گروه و جناحی بر اصل شایسته سالاری، تخصص و تعهد باشد، قابل دفاع است اما اگر صرف جناح و هم حزبی بودن باشد که در همه دوره ها شاهد آن بوده ایم و مورد مهم اخیر آن روابط عمومی اسبق سازمان فرهنگی شهرداری، محمد شعبانی در ذهن ها ماندگار شده، قابل دفاع نبوده و در عمل نیز موجب خسران مجموعه شده است.
یکی از رسالت های قلم و خبرنگاری، در راستای حق بودن و عادلانه نوشتن است حال آنکه برخی رسانه ها برای تبرعه شدن و رضایت شاکی خود، قلم خود را فروخته و هرچه میخواهند به زبان می آورند.
در پایان باید گفت که در هر دوره ای از شورای شهر شیراز بدون شک خدماتی داشته و همچنین دارای نواقصی بوده است و هیچکس نمی تواند ادعای پاکی و بدون ضعف بودن دوره ای را داشته باشد و به همگان توصیه میشود که اگر میخواهند مقایسه ای عادلانه و اظهارنظری داشته باشند، بدور از تعلقات حزبی و جناحی بوده و از اتهام پراکنی ها بپرهیزند.
*محمد صادقی؛ فعال رسانه
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۸۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما