یادداشت

چرا دانشمندان هسته‌ای در کشور ما همچنان ترور می‌شوند؟

8 آذر 1399 ساعت 15:01

مسلما همین نمایش ضعف‌هاست که دشمن را در ترور دانشمندان و شخصیت‌های ما جری تر می‌کند.


بعدازظهر جمعه 7 آذرماه در منطقه آبسرد دماوند، آقای ‏محسن فخری زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و موشکی کشورمان ترور شد و به شهادت رسید! یعنی یک روز پس از تبادل جاسوس اسرائیلی و در سالگرد ترور شهید شهریاری که 8 آذر است!
شهید فخری زاده، هفتمین دانشمند هسته‌ای ایران بود که طی ده سال گذشته، توسط موساد و عوامل صهیونیستی در خاک کشورمان به شهادت رسید تا نوع شهادتش، نشان دهد ماشین ترور اسرائیل همچنان در ایران فعال است و اتفاقاً از حیث برنامه‌ریزی، پیچیدگی و تجهیزات به‌روزتر شده‌اند.
اما یک سؤال اساسی: چرا دانشمندان هسته‌ای کشورمان همچنان ترور می‌شوند؟
زمانی که عوامل میدانی دشمن در غائله آبان 98، وسط خیابان‌های تهران و شیراز جولان می‌دادند و شهرها را به آشوب می‌کشیدند و آن زمان که خبر انفجار در سایت هسته‌ای نطنز بر اثر خرابکاری و نهایتا سرقت برخی اسناد هسته ای منتشر شد، همان هنگام می‌شد فهمید در دستگاه امنیتی کشور باگ‌ها و شکاف‌هایی پدید آمده که موجب اخلال در اشراف و رصد امنیتی شده است و این مسئله، منجر به وقوع چنین حوادث می‌شود. همان روزها باید نمایندگان ملت، وزیر محترم اطلاعات و دیگر مقامات ارشد امنیتی را نه برای گپ و گفت بلکه برای بازخواست و حتی استیضاح به مجلس می‌کشاندند تا حداقل برخی‌ها به خود بیایند و با حساس‌تر و دقیق‌تر کردن سیستم‌های رصد، اشراف، مهار و ضربه، امروز شاهد یک عملیات عجیب‌وغریب در حوالی پایتخت نباشیم. قریب 8 ماه از عمر دولت و وزارت جناب سید محمود علوی باقیمانده و قطعاً رویه وزارتخانه تحت امر ایشان مشابه 8 سال گذشته است. 8 ماهی که شاید یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ انقلاب در طی این 42 سال باشد؛ نمایندگان محترم مردم برنامه‌شان برای صیانت از امنیت ملی در این 8 ماه چیست؟
اما در سوی دیگر این ماجرا، به قصه پردرد واکنش‌های انفعالی و زجر دهنده دولت تدبیر و امید در مواجهه با دشمنی‌های غرب می‌رسیم که مهم‌ترین عامل در تداوم این ترورهاست. فرض کنید در مواجهه با ترور شهید فخری زاده، جناب ظریف بیاید و شدیدترین بیانیه‌ها را قرائت کند! فرض کنید جناب روحانی بیاید و چهارتا بدوبیراه نثار رژیم صهیونیستی بدهد! فرض کنید دستگاه دیپلماسی و امنیتی‌های رده‌بالای دولت، فشار بیاورند که فضای به وجود آمده برای مذاکره در دوران بایدن را خراب نکنید و بگذارید برگ برنده‌ای برای شروع مذاکره در دست داشته باشیم و اقدام تلافی جویانه ای نباید از بازوهای انقلاب اسلامی #در_عمل سر بزند!  و نهایتا فرض کنید هیچ واکنش بازدارنده و پشیمان کننده ای از جانب ما سر نزند.
مسلما همین نمایش ضعف‌هاست که دشمن را در ترور دانشمندان و شخصیت‌های ما جری تر می‌کند. همین انفعال و وادادگی است که موجب می‌شود شهید فخری زاده آخرین دانشمند شهید ترور نباشد...
 


کد مطلب: 22895

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22895/چرا-دانشمندان-هسته-ای-کشور-همچنان-ترور-می-شوند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir