فعالیت‌های قرآن، موضوع نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرچهان

19 آذر 1399 ساعت 15:38

دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، تحقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و بالندگی ایران به کشوری توسعه‌یافته با هویتی اسلامی – انقلابی، در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام، برای توسعه فرهنگ قرآنی است.


به گزارش حافظ‌خبر؛ نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرچهان در زمینه برنامه‌ریزی ایده‌ها و فعالیت‌های قرآنی در دفتر امام جمعه شهر کره‌ای مرکز شهرستان سرچهان برگزار شد.
حسین برزگر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات و سرچهان در این نشست با بیان اینکه از زمان پیگیری دستورهای قرآنی در نشست شورای فرهنگ عمومی پیشروی و فعالیت‌های قرآنی را می‌بینیم، از پیگیری برنامه‌های قرآنی در این شورا ابراز خرسندی کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی سرچهان و بوانات گفت: پیگیری و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی از مسائلی است که شورای فرهنگ عمومی بلافاصله پس از شکل‌گیری، به آن ورود کرده تا در زمینه فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌ی مدون درون‌شهرستانی داشته باشیم.
وی افزود: ایده‌های قرآنی می‌تواند در سه بخش مطالعات و پژوهش‌های قرآنی، تبلیغ و ترویج قرآن و آموزش عمومی قرآن کریم باشد.
حجت‌الاسلام محمدجواد طلایی، رییس شورای فرهنگ عمومی سرچهان هم در این نشست گفت: دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، تحقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و بالندگی ایران به کشوری توسعه‌یافته با هویتی اسلامی – انقلابی، در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام، برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
 ابراهیم رحیمی، فرماندار سرچهان هم با بیان اینکه فرهنگ باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی بوده و در همه سطوح سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نظام جمهوری اسلامی جاری باشد، گفت: طرح‌های مربوط به بخش تبلیغ و ترویج قرآن کریم هم شامل آموزش کوتاه مدت استفاده از فضای مجازی (سواد رسانه‌ای) برای مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی با هدف فعالیت در فضاهای مجازی جهت تبلیغ و ترویج و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی و دینی، کادرسازی نیروهای متخصص قرآنی و دیگر امور قرآنی بایستی در شورای فرهنگ عمومی مطرح و پس از تصویب اجرایی گردد.
مصوبات نشست:
مدیریت آموزش و پرورش با شناسایی حافظان و قاریان ممتاز و برگزیده شهرستان در سطوح مختلف تحصیلی و معلمین نسبت به تهیه طرح حمایتی و ارایه برنامه های تشویقی و انگیزشی در راستای پیشبرد وپیشرفت آنان جهت ارایه در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی اقدام نمایند
امام جمعه و فرماندا شهرستان نسبت به تشکیل شورای خیرین قرآنی در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی و حمایت از برنامه‌های اجرایی و تامین امکانات توسعه‌ای با شناسایی مروجین قرآنی اقدام نمایند.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ به مؤسسات فرهنگی قرآنی شهرستان نسبت به شرکت حداکثری علاقمندان و فعالان قرآنی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت متبوع با همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای پویای قرآنی اقدام نماید.
فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرچهان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هم‌افزایی، هماهنگی و همراهی پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به برنامه‌ریزی و ابلاغ فعالیت‌های ترویجی در امور قرآن و عترت اقدام نمایند.
با ابلاغ فرماندار شهرستان به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مستقر در شهرستان نسبت به اجرای برنامه‌های با کیفیت فرهنگی مرتبط به حوزه قرآن و عترت با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان بصورت برنامه‌محور و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی اقدام نمایند.


کد مطلب: 22904

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22904/فعالیت-های-قرآن-موضوع-نشست-شورای-فرهنگ-عمومی-شهرستان-سرچهان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir