۰
plusresetminus

فعالیت‌های قرآن، موضوع نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرچهان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۸
دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، تحقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و بالندگی ایران به کشوری توسعه‌یافته با هویتی اسلامی – انقلابی، در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام، برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
شورای فرهنگ عمومی سرچهان
شورای فرهنگ عمومی سرچهان
به گزارش حافظ‌خبر؛ نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرچهان در زمینه برنامه‌ریزی ایده‌ها و فعالیت‌های قرآنی در دفتر امام جمعه شهر کره‌ای مرکز شهرستان سرچهان برگزار شد.
حسین برزگر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات و سرچهان در این نشست با بیان اینکه از زمان پیگیری دستورهای قرآنی در نشست شورای فرهنگ عمومی پیشروی و فعالیت‌های قرآنی را می‌بینیم، از پیگیری برنامه‌های قرآنی در این شورا ابراز خرسندی کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی سرچهان و بوانات گفت: پیگیری و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی از مسائلی است که شورای فرهنگ عمومی بلافاصله پس از شکل‌گیری، به آن ورود کرده تا در زمینه فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌ی مدون درون‌شهرستانی داشته باشیم.
وی افزود: ایده‌های قرآنی می‌تواند در سه بخش مطالعات و پژوهش‌های قرآنی، تبلیغ و ترویج قرآن و آموزش عمومی قرآن کریم باشد.
حجت‌الاسلام محمدجواد طلایی، رییس شورای فرهنگ عمومی سرچهان هم در این نشست گفت: دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، تحقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و بالندگی ایران به کشوری توسعه‌یافته با هویتی اسلامی – انقلابی، در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام، برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
 ابراهیم رحیمی، فرماندار سرچهان هم با بیان اینکه فرهنگ باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی بوده و در همه سطوح سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نظام جمهوری اسلامی جاری باشد، گفت: طرح‌های مربوط به بخش تبلیغ و ترویج قرآن کریم هم شامل آموزش کوتاه مدت استفاده از فضای مجازی (سواد رسانه‌ای) برای مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی با هدف فعالیت در فضاهای مجازی جهت تبلیغ و ترویج و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی و دینی، کادرسازی نیروهای متخصص قرآنی و دیگر امور قرآنی بایستی در شورای فرهنگ عمومی مطرح و پس از تصویب اجرایی گردد.
مصوبات نشست:
مدیریت آموزش و پرورش با شناسایی حافظان و قاریان ممتاز و برگزیده شهرستان در سطوح مختلف تحصیلی و معلمین نسبت به تهیه طرح حمایتی و ارایه برنامه های تشویقی و انگیزشی در راستای پیشبرد وپیشرفت آنان جهت ارایه در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی اقدام نمایند
امام جمعه و فرماندا شهرستان نسبت به تشکیل شورای خیرین قرآنی در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی و حمایت از برنامه‌های اجرایی و تامین امکانات توسعه‌ای با شناسایی مروجین قرآنی اقدام نمایند.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ به مؤسسات فرهنگی قرآنی شهرستان نسبت به شرکت حداکثری علاقمندان و فعالان قرآنی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت متبوع با همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای پویای قرآنی اقدام نماید.
فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرچهان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هم‌افزایی، هماهنگی و همراهی پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به برنامه‌ریزی و ابلاغ فعالیت‌های ترویجی در امور قرآن و عترت اقدام نمایند.
با ابلاغ فرماندار شهرستان به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مستقر در شهرستان نسبت به اجرای برنامه‌های با کیفیت فرهنگی مرتبط به حوزه قرآن و عترت با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان بصورت برنامه‌محور و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی اقدام نمایند.
کد مطلب : ۲۲۹۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما