یلدای مجازی در مرودشت

29 آذر 1399 ساعت 11:12

انجمن‌های فرهنگی و هنری در نگهداشت، پاسداشت و انتقال این فرهنگ‌ها در قالب‌ برنامه‌های ویژه در این راستا تلاش دارند.


به گزارش حافظ‌خبر؛ انجمن ادبی خورشید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت با همکاری دیگر انجمن‌های فرهنگی و هنری برنامه ویژه بلندترین شب سال را با عنوان یلدای مجازی برگزار می‌نماید.
عبدالصمد سلیمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در این باره گفت: با پایان فصل پاییز و آیین‌های ویژه‌ای برای بلندترین شب سال که از فرهنگ‌های کهن اقوام مختلف سرزمین‌مان است در گونه‌های گوناگونی برگزار می‌شود؛ هرچند در گذر زمان نیز تغییراتی در آیین‌ها را می‌بینیم.
وی گفت: آنچه وجه مشترک برگزاری این آئین سنتی در خانواده‌ها و اقوام مختلف است، بهره‌گیری از ادبیات غنی شاعران نامی سرزمین‌مان در معنا بخشیدن و قوام دادن به دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی بوده است. شعر، داستان، موسیقی و حکایت‌ها آن را به یکی از آئین‌های سنتی مورد توجه عموم جامعه کرد. انجمن‌های فرهنگی و هنری در نگهداشت، پاسداشت و انتقال این فرهنگ‌ها در قالب‌ برنامه‌های ویژه در این راستا تلاش دارند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی مرودشت افزود: انجمن خورشید در همین راستا و با توجه به شیوع بیماری کرونا و به دلیل محدودیت‌ها، برنامه یلدای مجازی را با همکاری انجمن‌های ادبی و هنری برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند که حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، خاطره‌گویی، موسیقی، نقاشی و خوشنویسی از این رویدادها خواهد بود.
 


کد مطلب: 22919

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22919/یلدای-مجازی-مرودشت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir