۰
plusresetminus

آیین پایانی "تاج چینی و یلدای مجازی" در مرودشت

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲
آسیب‌های روحی و روانی ناشی از این بیماری در مردم، نیاز به برنامه‌های شادابی‌آفرین، امیدبخش و انگیزشی را دو چندان کرد که انجمن‌های ادبی و هنری در کنار حافضان سلامت و کادر درمان به برنامه‌ریزی در این راستا وارد کرد.
آیین پایانی "تاج چینی و یلدای مجازی" در مرودشت
آیین پایانی "تاج چینی و یلدای مجازی" در مرودشت
به گزارش حافظ‌خبر؛ آیین پایانی دو جشنواره شعر طنز چینی و یلدای مجازی با حضور عبدالصمد سلیمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت، دکتر عبدالرضا قیصری، معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری فارس، محمدجواد گرانمایه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مرودشت، سید هادی سجادیان، رئیس بسیج هنرمندان، کوروش کیان‌مهر، کنش‌گر فرهنگی در زمینه تاریخ و ادبیات و برخی از مسئولین انجمن‌های ادبی و هنری برگزار شد.
سلیمانی در این آیین گفت: همه‌گیری بیماری کرونا، شیوه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری را تحت‌الشعاع خود قرار داد و ناگزیر بر بستر مجازی برنامه‌های فرهنگی و هنری را برگزار می‌کنیم.
وی افزود: آسیب‌های روحی و روانی ناشی از این بیماری در مردم، نیاز به برنامه‌های شادابی‌آفرین، امیدبخش و انگیزشی را دو چندان کرد که انجمن‌های ادبی و هنری در کنار حافضان سلامت و کادر درمان به برنامه‌ریزی در این راستا وارد کرد.
سلیمانی ادامه داد: خوشبختانه این دو جشنواره مورد اقبال مردمی بویژه نوجوانان و جوانان قرار گرفت. این حاکی از وجود استعدادهای فراوان در شهرستان است که می‌بایست برای شناسایی، آموزش و هدایت درست آن‌ها گام برداشت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت بیان داشت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها، زمینه مناسب را برای شناسایی، رقابت و ارتباط بین هنرمندان فراهم خواهد آورد.
عبدالرضا قیصری، داور این جشنواره نیز گفت: حرکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های ادبی و هنری در برگزاری این برنامه‌ها که توانسته‌اند با بهره‌گیری از بستر مجازی، ارتباط با مخاطبین را حفظ کرده و زمینه حضور علاقمندان به ادبیات و شعر را در جشنواره شعر طنز چینی فراهم کند، قابل تقدیر است.
قیصری بیان داشت: شرکت نوجوانان و جوانان در این جشنواره نشان از علاقمندی به ادبیات و شعر دارد که این جشنواره زمینه ورود آنان به عرصه فعالیت‌های هنری و ادبی را فراهم کرد.
وی افزود: این‌گونه برنامه‌ریزی‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادها در شهرستان، استان و کشور باشد.
داور این جشنواره ادامه داد: حوزه هنری فارس و انجمن طنز خندیشه این آمادگی را دارد تا در شناسایی استعدادها و راه‌اندازی انجمن شعر طنز در مرودشت و برگزاری برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های آن مشارکت و همکاری داشته باشد.
فخرالدین زارعی‌نژاد، دبیر جشنواره تاج چینی در گزارشی کوتاه بیان کرد: در این جشنواره که در گستره شهرستانی برگزار شد، 100 اثر به دبیرخانه آمد که پس از داوری سه تن به عنوان برگزیده این جشنواره شناخته شدند.
زارعی‌نژاد این جشنواره را زمینه آشنا شدن با چهره‌های نوجوان و جوان علاقمند به ادبیات و شعر در گونه‌های مختلف و انگیزه‌ای افزون برای راه‌اندازی انجمن شعر طنز شهرستان دانست .
محسن زارع، مسئول انجمن ادبی خورشید هم درباره جشنواره یلدای مجازی گفت: با این که مدت کوتاهی از راه‌اندازی انجمن ادبی خورشید می‌گذرد، توانستیم دومین برنامه خود را با عنوان یلدای مجازی برگزار کنیم که با مهلت کم دریافت آثار، استقبال علاقمندان از این فراخوان دور از انتظار بود به گونه‌ای که 120 اثر در بخش‌های شعرخوانی، نقاشی، خوشنویسی و موسیقی دریافت شد که پس از داوری 14 اثر برگزیده شدند.
وی گفت: این جشنواره استعدادهای ویژه‌ای را به انجمن شناساند و آن را زمینه‌ای برای بالندگی، پیشرفت و دستیابی به اهداف این انجمن در حوزه ادبیات است .
محمدجواد گرانمایه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرودشت نیز با ابراز خرسندی ازمشارکت در برگزاری چنین برنامه‌هایی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مدت یکسال را برای برگزیدگان دو جشنواره اهدا کرد .
شعرخوانی منتخبین دو جشنواره، نقالی و شاهنامه‌خوانی، رونمایی از آثار خوشنویسی و موسیقی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
 
برگزیدگان جشنواره شعر طنز چینی:
مهدی زارعت مقام اول
علی زارع مقام دوم
احمد مختاری مقام سوم
 
برگزیدگان جشنواره یلدای مجازی:
 بخش شعر خوانی: پارسا بهزادی باصری، نیایش طاهری، امیرحسین همایون، پرسیا نجفی، رقیه شیروانی، معصومه بذرگر، عاطفه اسفندیاری و سحر کشتکار
بخش نقاشی و خوشنویسی: زهره رحیمی، مسعود صلح‌نسب و فاطمه قربانی
بخش موسیقی: امیرحسن مرادی و آیناز شکری‌زاده
گفتنی است این آیین با همکاری و مشارکت انجمن‌های ادبی و هنری، اداره کتابخانه‌های عمومی، بسیج هنرمندان، شهرداری، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، اتحادیه صنف عکاسان، آتلیه هنری ترنم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.
 
کد مطلب : ۲۲۹۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما