۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

۵۰۰ عنوان کتاب تا آخر سال به کتابخانه‌های کلیمیان فارس اهدا می‌شود

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۰
انجمن‌های ادیان الهی در استان فارس نیز همچون دیگر هم‌استانی‌ها در زمینه تهیه، توزیع و ترویج کتاب و کتابخوانی تقویت خواهند شد.
دیدار نماینده کلیمیان ایران با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس
همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، صابر سهرابی، محسن پرهیزگار، داریوش مهرابی
عکس: علی روزیطلب
دیدار نماینده کلیمیان ایران با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، صابر سهرابی، محسن پرهیزگار، داریوش مهرابی عکس: علی روزیطلب
به گزارش حافظ‌خبر؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دیدار با دکتر همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان کشور در مجلس شورای اسلامی به بررسی مسایل فرهنگی و هنری جامعه کلیمیان فارس پرداخت.
صابر سهرابی در این دیدار گفت: شیراز، سال گذشته توانست پایتختی کتاب ایران برای امسال بدست آورد که برای سال آینده نیز این جایگاه در دست شیراز مانده است.
سهرابی ادامه داد: بدست آوردن این جایگاه، توانست کمک‌های یاری‌دهند بسیاری را در زمینه گسترش کتاب و کتاب‌خوان برای همه فارس داشته باشد. در این راستا انجمن‌های ادیان الهی، را نیز همچون دیگر هم‌استانی‌ها در این زمینه تقویت خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: از آغاز سال ۹۹ تا کنون دو بار و هر بار کتاب‌های خوبی هم از نظر کیفی و هم کمی برای کمک به فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی دریافت کردیم و تا پایان سال، یک بار دیگر نیز از این کمک‌ها دریافت خواهیم کرد که در مرحله نخست پانصد عنوان از این کتاب‌ها را برای تجهیز کتابخانه‌های انجمن کلیمیان، اهدا خواهیم کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بیان داشت: این اداره کل آمادگی دارد تا در همه زمینه های فرهنگی و هنری پشتیبان پیروان ادیان توحیدی باشد.
دکتر همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان کشور در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت: بیش از ۶ هزار کلیمی در استان فارس زندگی می‌کنند که پویایی فرهنگی و هنری ویژه‌ای دارند.
سامه‌یح نجف‌آبادی افزود: در حالی که بیماری کرونا پویایی فرهنگی را کاهش داده است، انجمن کلیمیان شیراز همچون همیشه، خود را برای برگزاری جشن‌های دهه فجر با رویکرد فرهنگی و هنری و بر بستر مجازی آماده می‌کند تا امیدآفرینی و شادابی‌بخش باشد.
 
کد مطلب : ۲۲۹۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما