استاندار فارس:

جامعه بانشاط در مسیر پیشرفت حرکت خواهد کرد

21 دی 1399 ساعت 14:30

استاندار فارس گفت: جامعه با نشاط و امیدوار، در مسیر تعالی و پیشرفت گام برمی‌دارد و حرکت خواهد کرد.


به گزارش حافظ‌خبر؛ عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: جامعه ما بر اساس فرمایش امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مردمی است و بر پایه مباحث فرهنگی و عقیدتی تشکیل شده و بر همین اساس شوراهای فرهنگی هم از جایگاه والا و ویژه‌ای برخودار هستند.
وی ادامه داد: از مسئولان حوزه فرهنگ انتظار می‌رود که با انسجام و همدلی مباحث و مسائل استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها را شناسایی کنند و برای رفع آنها پیشنهادها و راهکارها را در چارچوب مباحثی که در قالب سند تحول فرهنگی کشور مطرح می‌شود ارائه و به سمت عملیاتی شدن سوق دهند.
رحیمی بیان داشت: انتظار است که تشکیل جلسات شورای فرهنگی عمومی در سطح شهرستان‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد و کمیته‌های مربوط نیز تشکیل شود.
استاندار فارس بیان کرد: می‌توان برای هر فصل جلسه شورای فرهنگ عمومی را در یک منطقه استان برگزار کرد تا بتوان ارتباط بهتر و نزدیک تری با مجموعه‌های مرتبط برقرار کرد و مسائل فرهنگی را از نزدیک بررسی و در خصوص آنها تصمیم گیری کرد.
رحیمی درباره برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس هم گفت: هرچند راهبردهای اساسی سند در چارچوب اخلاق، معنویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی تعیین شده اما نمی‌خواهیم مباحث در حد شعار باقی بماند بلکه به پروژه‌هایی تبدیل شود که همه یک چارچوب مشخص داشته باشد تا بتوانیم در پایان سال یک ارزیابی از اقدامات داشته باشیم.
استاندار فارس همچنین ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتباری برای شورای فرهنگ عمومی استان بتوان کارها را با یک انسجام بیشتر و در چارچوبی مشخص تر پیش برد.
 


کد مطلب: 22962

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22962/جامعه-بانشاط-مسیر-پیشرفت-حرکت-خواهد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir