مبنای نمره دانش آموزان امتحان پایانی دی ماه نیست

23 دی 1399 ساعت 11:28

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: مبنای اصلی نمره بیشتر ارزشیابی تکمیلی که معلم از شروع دوره تحصیلی تا دی ماه بر اساس حضور و فعالیت دانش آموز انجام داده است.


به گزارش حافظ خبر؛ رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در برنامه گفت و گوی رادیویی در خصوص امتحانات در ماه دانش آموزان گفت: طبق آیین نامه‌های آموزشی برنامه ریزی و تصمیم گیری از یکم تا پایان دی ماه در اختیار مدارس است، اما امسال بر خلاف سال های گذشته با توجه به شرایطی که در آن هستمی و شیوع کرونا و تعطیلی مدارس شیوه نامه‌ای صادر شد تا وحدت رویه و هماهنگی در سطح کشور برای برگزاری امتحانات دی ماه داشته باشیم.

خسرو ساکی افزود: امتحان دی ماه برای پایه‌های داخلی یا آزمون‌های غیرنهایی به صورت هماهنگ و سراسری برگزار نمی‌شود و حتی امتحان پایانی این نوبت مبنای اصلی نمره نیست، بلکه بیشتر ارزشیابی تکمیلی که معلم از شروع دوره تحصیلی تا دی ماه بر اساس حضور و فعالیت دانش آموز انجام داده است، معیار سنجش قرار می‌گیرد.در واقع نمره پایانی هر فرد یک ترکیب از نمره کلاسی و امتحان دی ماه است.

وی در خصوص قطع شدن ارتباط در سامانه شاد و ضرری که ناشی از این اختلالات به دانش آموزان وارد می شود، ادامه داد: تدبیر آموزش و پرورش تعریف اطلس آموزشی بر مبنای وضعیت مناطق مختلف و دانش آموزان است. بر اساس این اطلس، مدیر مدرسه، دنش آموزان را دسته بندی می‌کند، مشکلاتی مانند قطعی یا کاهش سرعت اینترنت که در حین امتحان و کلاس غیرحضوری ایجاد می‌شود با گروه بندی تا حد زیادی مدیریت شده است.


کد مطلب: 22970

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22970/مبنای-نمره-دانش-آموزان-امتحان-پایانی-دی-ماه-نیست

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir