۰
plusresetminus

برگزاری نخستین کارگاه کسب و کارهای فرهنگی و هنری کشور در فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۵
نخستین کارگاه تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری کشور در استان فارس و با محوریت روستای فهلیان نورآباد ممسنی با حضور فعالان فرهنگی و هنری این روستا و شهرستان و برخی دیگر از فعالان فرهنگی و هنری استان فارس برگزار شد.
دکتر قاسم انصاری‌زاده و سعید محمودی
دکتر قاسم انصاری‌زاده و سعید محمودی
به گزارش حافظ‌خبر؛ نخستین کارگاه کسب و کارهای فرهنگی و هنری کشور با محوریت روستای فهلیان، با حضور فرهنگ‌وران، هنرمندان و تنی چند از فعالان کسب و کارهای فرهنگی و هنری فارس به ویژه روستای فهلیان و شهر نورآباد ممسنی با تدریس دکتر سعید جوی‌زاده برگزار شد.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این باره گفت: از آن جا که فعالیت‌های و کسب و کارهای فرهنگی و هنری در سراسر استان به ویژه در روستاها و از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا دچار آسیب‌های بسیاری شده‌اند، از این رو برای تقویت و راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری این کارگاه‌ها برگزار می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: نخستین کارگاه تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری کشور در استان فارس و با محوریت روستای فهلیان نورآباد ممسنی با حضور فعالان فرهنگی و هنری این روستا و شهرستان و برخی دیگر از فعالان فرهنگی و هنری استان فارس برگزار شد.
سهرابی ادامه داد: امید داریم تا با این کارگاه‌های فرهنگی و هنری که در روزهای آینده برای فعالان فرهنگی و هنری، هرچند با محور بودن یک روستا ویژه برگزار خواهد شد، به صورت رایگان برگزار می‌شود، بتوانیم کسب و کارهای فرهنگی و هنری را در استان فارس پویا و مانا بداریم.
جمشید رضایی، مسئول انجمن کتاب فارس و مسئول برگزاری این کارگاه‌ها در استان فارس نیز گفت: این کارگاه‌ها که از روز سه‌شنبه 23 دی‌ماه جاری با محوریت روستای فهلیان نورآباد ممسنی برگزار شد، در روزهای آتی نیز با محوریت دیگر روستاها و شهرستان‌های فارس برگزار خواهد شد.
رضایی افزود: فعالان فرهنگی و هنری و علاقمندان به راه‌اندازی یا تقویت کسب و کار فرهنگی و هنری خود در سراسر استان فارس می‌توانند در این کارگاه‌ها که به صورت رایگان برگزار می‌شود شرکت کنند.
دکتر انصاری‌زاده، مسئول برگزاری این کارگاه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در آغاز این کارگاه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند تا با تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری به ویژه در روستاها، این کسب و کارها را شناسایی و تقویت کند.
انصاری‌زاده افزود: در این کارگاه‌ها دیدگاه‌های فعالان فرهنگی و هنری را شناسایی و پیگیری خواهیم کرد تا این از این گذر به کمک و یاری فعالان فرهنگ و هنر به ویژه در روستاها و مناطق محروم بپردازیم.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها پرداختن به مسایل و مشکلات و بیان راهکار برای تقویت و راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی به ویژه در ‌ندازیان
روستاهایی است که در گذشته نه چندان دور محصولات فرهنگی و هنری ویژه خود را داشته‌اند و امروز واردکننده همان محصولات هستند و این مسئله به بی‌کاری مردم روستا و مهاجرت آن‌ها به شهرها انجامیده است؛ از این گذر برآن هستیم تا جرقه‌ای برای پویایی کسب و کارهای فرهنگی و هنری آن‌ها شود تا بار دیگر بتوانند درآمدزایی مناسب را بدست آورند.
این کارگاه‌ها به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق کارآفرینی امید، سازمان شهرداری‌های وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری بخش مناطق محروم برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند برای بهره گرفتن از این کارگاه به آدرس
https://b2n.ir/522250 بروند. دومین کارگاه تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری روز چهارشنبه 24 دی ماه جاری ساعت 9:30 برگزار خواهد شد.
 
کد مطلب : ۲۲۹۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما