ورود «ناخوانده» نماینده فارس به جشنواره بین المللی تئاتر فجر

25 دی 1399 ساعت 13:51

این نمایش بیان‌گر زنانی است که در نسل‌های مختلف با تنهایی خویش خو می‌گیرند و در نمی‌دانم‌هایی میان درستی و نادرستی گیر افتاده‌اند.


به گزارش حافظ خبر؛ با اعلام نمایش‌های برگزیده برای شرکت در بخش مسابقه تئاتر فجر، تئاتر ناخوانده به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی افشین محمودی از شیراز به این مسابقه راه یافت.
تئاتر «ناخوانده» کاری مشترک از گروه تئاتر شهر و پویا با بازی شمس‌الافاق شفیعی، مهری منصوری و ساغر سالاری پس از اجرای عمومی در سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی فارس موفق به دریافت جوایز مختلف کار برگزیده، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی اول، بازیگری زن و... گردید.
محمود ناظری این نمایش را به همراه نمایش "زنان بی‌حضور آقایان" در سال ۱۳۸۵ با همکاری انتشارات فصل دیگر در ۸۰ صفحه، برای علاقمندان منتشر کرد که در همان سال مقام اول نخستین جایزه دوسالانه نمایشنامه‌نویسی ایران (اهواز) را بدست آورد.
محمود ناظری، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا تهران، اهل خرمشهر و ساکن شیراز، نمایشنامه‌نویس و ترانه‌سرایی است که فعالیت‌های هنری را از سال‌های ابتدایی دهه هشتاد آغاز کرد.
نمایش‌نامه ناخوانده پیش از این نیز به هدایت طاهره صادقی و سرپرستی سید علیرضا موسوی با نقش‌خوانی طاهره صادقی، ترانه حمادی، مهتاب احمدی و شرح صحنه‌خوانی آیدا جوانمردی در کافه کتاب تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، خوانش شده بود.
افشین محمودی که از کارگردانان شناخته شده شیرازی به شمار می‌آید، در کارنامه خود نمایش‌های زیادی دارد.
این بار او با همکاری گروه پویا و گروه فالش، نمایشی را به روی صحنه آورده، تا آوردگاه سه نسل ایرانی زیسته در سنت، مدرنیته و پست مدرن را به نمایش بگذارد.
این نمایش بیان‌گر زنانی است که در نسل‌های مختلف با تنهایی خویش خو می‌گیرند و در نمی‌دانم‌هایی میان درستی و نادرستی گیر افتاده‌اند.
 


کد مطلب: 22990

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22990/ورود-ناخوانده-نماینده-فارس-جشنواره-بین-المللی-تئاتر-فجر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir