۰
plusresetminus
رئیس سازمان صمت فارس؛

۵۸۲ پرونده تخلف در سه ماه اخیر ثبت شده است

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: طی ۲ هزار و ۵۱۸ مورد بازرسی و ثبت ۵۸۲ پرونده تخلف؛ مبلغ ۳۵۴ میلیارد و ۸۳۵ میلیون و ۶۸۸ هزار ریال جریمه برای متخلفان در سه ماه اخیر لحاظ شد.
حمیدرضا ایزدی
رئیس سازمان صمت استان فارس
حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس
به گزارش حافظ خبر؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به عملکرد و نظارت ویژه در اجرای طرح همیاران بازرسی این استان گفت: از اواخر مهرماه تا تاریخ ۲۷ دی‌ماه سال جاری، تعداد ۲۵۱۸ مورد بازرسی انجام شده، ۵۸۲ پرونده تخلف به ثبت رسیده و در مجموع برای متخلفان ۳۵۴ میلیارد و ۸۳۵ میلیون و ۶۸۸ هزار ریال جریمه لحاظ گردیده است.

حمیدرضا ایزدی افزود: اجرای این طرح براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و پیرو ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت عملیاتی شده و به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا (به ویژه اقلام پر مصرف و اولویت دار) صورت پذیرفته است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در اجرای هر چه بهتر این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت جلسات متعددی با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، رییس اتاق اصناف مرکز استان و فرمانده سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان فارس برگزار گردیده و جهت برنامه‌ریزی و اعلام فراخوان برای جذب نیروهای ناظر از بسیج اصناف در قالب ناظرین افتخاری (همیار بازرسی) نیز اقدامات موثری صورت پذیرفته است. ضمنا در این راستا با ابلاغ برنامه‌های واصله به شهرستان‌های تابعه نیز مقرر شد، تا در هر شهرستان فعلا ۲۰ ناظر جذب گردد.

 ایزدی افزود: پس از معرفی متقاضیان، مراحل تشکیل پرونده، جذب و برگزاری دوره‌های آموزش ناظرین و همچنین ثبت اطلاعات بصورت کامل در پورتال سازمان حمایت انجام می شود. لازم به ذکر است در این راستا تاکنون ۱۰ جلسه آموزشی مربوط به تخلفات مندرج قانون نظام صنفی نیز برگزار گردیده است.

رئیس صمت فارس با اشاره به افزایش تعداد ناظرین در شهرستان‌ها بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان آذر ماه سال جاری تعداد ۱۴۵ ناظر در شهرستان شیراز جذب شده، که تا پایان سال جاری نیز این تعداد افزایش خواهد یافت.

 ایزدی گفت: فعال سازی و صدور حکم ماموریت ناظران، در قالب ۴ ناحیه بسیج، گروه ویژه و بسیج اصناف می باشد و به دلیل گستردگی ها، شهرستان شیراز به ۱۰ منطقه تقسیم بندی شده است.

 رئیس سازمان صمت فارس همچنین با اشاره به همکاری ناظران افتخاری در طرح های نظارتی اقلام تنظیم بازار و تیم‌های ۲ نفره بازرسی تاکید کرد: ناظران افتخاری فعال (همیاران بازرسی) در گشت‌های بازرسی نوبه‌ای و ستادخبری نسبت به رصد و گزارش تخلفات صنفی، بازرسان سازمان صمت را یاری می نمایند.

این مقام مسئول در پایان افزود: در صورت مشاهده تخلف واحد صنفی در حین بازرسی نیز متصدی آن واحد به سازمان دعوت شده و گزارش تخلف توسط بازرسان سازمان تنظیم و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان منعکس می گردد.
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۳۰۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما