۰
plusresetminus

اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر در طرح تولید سیلیکون جامدگرید متالورژی در شهرستان مرودشت

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸
رئیس سازمان صمت فارس گفت: با سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالیانه ۶ هزار تن سیلکون جامد فراهم شد که با بهره برداری از این واحد تولیدی، زمینه اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.
حمیدرضا ایزدی
رئیس سازمان صمت فارس
حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت فارس
به گزارش حافظ خبر؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در آئین کلنگ زنی طرح تولید سیلکون جامدگرید متالورژی که با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس در محل طرح کانی گداخت تهمین شهرستان مرودشت برگزار شد،گفت:با سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالیانه ۶ هزار تن سیلیکون جامد فراهم شد که با بهره برداری از این واحد تولیدی، زمینه اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

حمید رضا ایزدی به موارد کاربردی از این طرح تولیدی اشاره کرد و افزود:"سیلکون جامد گرید متالورژی" در صنایع آلیاژی آلومینیوم برای تولید سیلان ها و پلیمر های سیلیکونی،تهیه پلی سیلیکون جهت ساخت سلول های خورشیدی، صنایع نیمه هادی ها و الکترونیک و تولید باتری های سیلیکون مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به تحقق شعار جهش تولید در واحدهای صنعتی و معدنی این شهرستان بیان کرد:در شهرستان مرودشت ۱۸۳ واحد دارای پروانه بهره برداری صنعتی است که با سرمایه گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی زمینه اشتغال ۶ هزار و ۸۵۶ نفر را رقم زده است.

پیش بینی اشتغال برای ۳ هزار و ۶۲۱ نفر

ایزدی با تاکید بر فراهم شدن زمینه های اشتغال و افزایش تولید به جواز تاسیس های صادره واحدهای صنعتی در شهرستان مرودشت اشاره کرد و ادامه داد: در این شهرستان تعداد  ۲۰۴ جواز تاسیس صادر شده که با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال زمینه اشتغال ۳ هزار و ۶۲۱ نفر پیش بینی شده است.

 ۲۶ معدن با ذخیره قطعی ۱۹۵ میلیون تن

رئیس سازمان صمت فارس اظهار داشت: در این شهرستان ۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی ۱۹۵ میلیون تن فعالیت دارد که با سرمایه گذاری ۲۵۸ میلیارد ریال، ۳۵۶ نفر در آن مشغول به کار می باشند.
وی افزود: در شهرستان مرودشت ۴ فقره پروانه اکتشاف و ۶ گواهینامه کشف با سرمایه‌گذاری ۴/۵ میلیارد ریالی و ذخیره ۲۰/۵ میلیون تن صادر شده است.

گفتنی است؛در آغاز آیین عملیات اجرایی این طرح ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، رهام پیکری فرماندار مرودشت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور یافتند.
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۳۰۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما