۰
plusresetminus

کاشت یک میلیون بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شهر شیراز

تاریخ انتشارجمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
شهردار شیراز گفت: در طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر، یک میلیون بذر گیاهان بومی و متناسب با ارتفاعات شهر شیراز توسط مردم کاشته خواهد شد.
پویش مردمی کاشت بذرهای گیاهان بومی در شیراز
پویش مردمی کاشت بذرهای گیاهان بومی در شیراز
به گزارش حافظ خبر؛ شهردار شیراز امروز در طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات پارک کوهستانی ۵۸۰ هکتاری دراک گفت: امروز ما به اتفاق مرم شریف شیراز و ان جی او های مربوطه برای دومین هفته متوالی برنامه ای به نام زاگرس سبز را دنبال می کنیم، در این برنامه تلاش می کنیم دامنه های اطراف شیراز را با گیاهان بومی پوشش دهیم.
حیدر اسکندرپور افزود: مطالعاتی به صورت مشترک ما بین جهاد دانشگاهی، سازمان جهاد فارس و سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز برگزار شدو طی این مطالعات این بذر ها شناسایی شدند و با همراهی ان جی او های زیست محیطی یک میلیون بذر متناسب با این اقلیم کاشته می شوند.
وی اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی شده است که در پویش هر شیرازی یک درخت که در اسفند ماه برگزار می شود، هر فرد یک درخت را با نام خود در دامنه های اطراف شیراز بکارد و نام افراد در مرکز داده ثبت خواهد شد.
اسکندرپور عنوان کرد: اقدام بسیار خوبی که در این پارک کوهستانی انجام شده، حدود ۶ کیلومتر مسیر پیاده است، لازم به ذکر است که پارک کوهستانی بنا نیست مسیری برای خودرو داشته باشد و فرصتی برای حضور خودرو در این فضا مهیا شود، این فضا برای پیاده روی، کوه نوردی و دامنه نوردی است و نباید اصرار بر حضور حجم عظیم خودرو و پارک خودرو در این منطقه داشته باشیم.
شهردار شیراز تاکید کرد: این منطقه یکی از دامنه های تامین کننده آب چاهای دراک هست ما حساسیت زیادی داریم که اقدامات تخریبی در این منطقه انجام نشود، و خودرو ها در پارکینگ ابتدای پارک کوهستانی دراک پارک شوند و مردم با ماشین هایی که شهرداری فراهم کرده به صورت رایگان برای پیاده روی به پارک کوهستانی منتقل می شوند.
رییس شورای شهر اسلامی شیراز نیز در این مراسم گفت: امروز ۳ بهمن ماه توفیق پیدا کردیم تا در پارک کوهستانی دراک با همت مدیریت سیما و منظر شهرداری شیراز در خدمت مردم شیراز باشیم، آنچه امروز شاهد آن بودیم شامل دو بخش بود که بخش اول فضای ایجاد شده برای نشاط روحی و جسمی شهروندان و حضور در این مراسم  و بخش دوم و اصلی کاشت یک میلیون بذر مناسب با این اقلیم است و تقویت فضای سبز این منطقه است.
سید عبدارزاق موسوی افزود: به همت شهرداری و حمایت شورای شهر این پارک که سرمایه بسیار بزرگی است برای مردم و شهروندان شیرازی و مرکز تنفس جدی برای کلانشهر است که باید پیش از گذشته تقویت شود.
رییس سیما و منظر شهرداری شیراز نیز با حضور در این پویش ملی عنوان کرد: یکی از وظایف این سازمان توسعه و حفظ فضای سبز در سطح شهر و ارتفاعات شیراز است، یکی از اهداف ما کاشت بذر های بومی و سازگار با ارتفاعات این شهر است، که بر این اساس مطالعاتی توسط سازمان سیما و منظر، جهاد سازندگی و دانشگاه شیراز انجام شد، که حاصل آن شناسایی گیاهان بومی و تهیه یک میلیون بذر از این گیاهان بوده است.
محمد رضا زندیه ادامه داد: با استفاده از نیروهای شهرداری و تشکل های مردمی این برنامه را طراحی کردیم که در این سه ماه بتوانیم در ارتفاعات شیراز یک میلیون بذر کاشته شود، این برنامه چهارم کاشت بذر هست، قبلا در ارتفاعات گلستان و باباکوهی و میانرود این برنامه انجام شده و امروز این طرح در ارتفاعات ۵۸۰ هکتاری دراک انجام می شود و تا آخر زمستان این یک میلیون بذر کاشته خواهد شد.
 
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۳۰۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما