راه‌اندازی کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده

9 بهمن 1399 ساعت 14:28

کارگروه‌های علمی و مشورتی بازوان توانمند شورای فرهنگ عمومی هستند. شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ در سطوح مختلف جامعه گام اول برای پیشبرد اهداف فرهنگی است.


به گزارش حافظ خبر؛ کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده راه‌اندازی شد.
حجت‌الاسلام یحیی صفری، امام جمعه شهر بهمن و عضو اصلی کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده با پاسداشت جایگاه بزرگان دانش، ادب، فرهنگ و همچنین علمای والامقام دین و مذهب، شورای فرهنگ عمومی را مجموعه‌ای از باورهای مردم دانست و بیان داشت: فرهنگ به معنای واقعی مجموعه‌ای از آداب، رسوم، باورها و اعتقادات مردم در همه زمینه‌های گویش، آداب بومی و محلی است که مهم‌ترین بخش از ارکان جامعه را تشکیل می‌دهد.
حجت‌الاسلام صفری فرهنگ کشور اسلامی را برآورد سال‌ها تلاش بزرگان علم و دین خواند و افزود: کشور عزیز ما در دوره‌های گوناگون تاریخی شاهد اتفاقات ناهنجار و شکننده‌ای بوده است. ملتی با آن سابقه دیرین فرهنگی، در اسارت بیگانگان بود و آنان می‌خواستند آن فرهنگ‌های غلط و غیرانسانی را در این کشور پیاده کنند. امید داریم با همت همه مردم و مسئولان راه‌های تعالی فرهنگ، گسترده‌تر شود و هر روز شاهد شکوفایی ایران عزیزمان باشیم.
عضو کارگروه تخصصی علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده نقش کارگروه‌های علمی و مشورتی در شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ شهرها و جوامع را بسیار مهم توصیف کرد و سه عنصر مهم را پایه و اساس ترویج فرهنگ خواند و ادامه داد: کارگروه‌های علمی و مشورتی بازوان توانمند شورای فرهنگ عمومی هستند. شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ در سطوح مختلف جامعه گام اول برای پیشبرد اهداف فرهنگی است. شورای فرهنگ عمومی می‌بایست سه موضوع مهم فرهنگ مهرورزی، فرهنگ اخلاق اجتماعی و خانوادگی و فرهنگ اقتصادی را برای ترویج فرهنگ در جامعه در برنامه خود داشته باشد که به فضل خدا کارگروه علمی و مشورتی آمادگی دارد که در کنار شورای فرهنگ عمومی برای پیشرفت و رشد فرهنگی مردم گام‌های اساسی بردارد.
دکتر محمد رستم‌پور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده و عضو کارگروه تخصصی شورای علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی هم شناساندن مسیرهای توسعه و ترویج فرهنگ در بین مردم را نیازمند همکاری و همراهی همه مسئولان دانست و گفت: زمینه رشد فرهنگ در بین عموم مردم فراهم است. اگر همه مسئولان برای این مهم همت گمارند، شناساندن مسیر توسعه و ترویج فرهنگ در بین مردم آسان‌تر خواهد بود. مسیر دشوار است ولی با همدلی و همراهی ترویج فرهنگ محقق خواهد شد.
وی بیان داشت: برای پیشبرد اهداف والای شورای فرهنگ عمومی از تمام ظرفیت‌های علمی اساتید و دانشجویان استفاده می‌کنیم تا به امید پروردگار چراغ راهی را برای مردم عزیز روشن نگه می‌داریم که مسیر فرهنگ ایرانی و اسلامی هر روز درخشان‌تر و نمایان‌تر شود.
هادی فرخی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده و کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی شهرستان آباده هم هدف از تشکیل این کارگروه را تعیین موضوعات مهم و اساسی برای حل مشکلات و معضلات فرهنگی دانست و گفت: از دغدغه‌های اهالی فرهنگ، نبود کارگروهی برای بررسی و بیان مشکلات فرهنگی بود که بحمدلله با وجود کارگروه علمی مشورتی این مهم محقق شده و ارائه موضوعات مهم و اساسی و همچنین راهکارهای دقیق برای حل آن‌ها در دستور کار این کارگروه خواهد بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی آباده در ادامه با قدردانی از حمایت و همراهی اعضای کارگروه علمی مشورتی افزود: فرهنگ، نقطه مشترک همه آیین‌ها و گفتمان‌هاست. جایی که می‌تواند صدای رسای مشکلات فرهنگی مردم در شورای فرهنگ عمومی باشد همین کارگروه علمی و مشورتی است که امیدواریم با مدد الهی بتوانیم مسیر رشد و تعامل فرهنگ در بین مردم را هموارتر سازیم.
رییس کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی از مردم عزیز آباده خواست تا با ارائه ی نقطه نظرات و موضوعات مهم یاریگر فرهنگ و دست‌اندکاران فرهنگی باشند.
 


کد مطلب: 23077

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23077/راه-اندازی-کارگروه-علمی-مشورتی-شورای-فرهنگ-عمومی-آباده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir