۰
plusresetminus
به گزارش آناهید کریمی؛

آیین تجلیل از هنرمندان خوشنویس خرم‌بیدی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰
زمانی‌که آموزش، پژوهش و تحقیق در رشته‌های مختلف هنری به‌کار گرفته شود، این رشته‌ها ماندگار و تأثیرگذار خواهد شد.
آیین تجلیل از هنرمندان خوشنویس خرم‌بیدی
آیین تجلیل از هنرمندان خوشنویس خرم‌بیدی
به گزارش حافظ خبر؛ آیین تجلیل از هنرمندان خوشنویس خرم‌بیدی، در انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صفاشهر برگزار شد.
خداداد عرب جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌بید گفت: هنرمندان از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار هستند و در مسائل مختلف تأثیرگذارند. هنر خوشنویسی در این شهرستان و هنرمندان بسیار خلاق و خوش‌ذوق همواره یکی از نقاط قوت بوده و تربیت هنرمندان خوشنویس در دوره‌های گوناگون و در رتبه‌ها و سطوح عالی شاهدی بر این ادعا است.
 خداداد عرب جعفری افزود: هنر خوشنویسی برگرفته از روح پاک و خداجوی هنرمند خطاط است که به بهترین نحو و حالت ممکن بر کاغذ نقش می‌بندد و تصویری زیبا و خارق‌العاده را در معرض دیدگان قرار می‌دهد. زمانی‌ که این زیبایی برگرفته از آیات قرآن کریم باشد، زیبایی و تأثیرگذاری بسیار بالاتری خواهد داشت.
وی آموزش، پژوهش را در رشته‌های مختلف هنری ضروری دانست و بیان داشت: زمانی‌که آموزش، پژوهش و تحقیق در رشته‌های مختلف هنری به‌کار گرفته شود، این رشته‌ها ماندگار و تأثیرگذار خواهد شد.
وی به هنرمندان گفت: اگر می‌خواهید فرهنگ و هنر شهرستان رشد بیشتری داشته باشد، باید در کنار هم قرارگرفته و روحیه مشارکت جمعی داشته باشید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌بید با بیان اینکه زبان هنر بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: زبان هنر می‌تواند در انتقال مفاهیم نقش قابل توجهی داشته باشد.
حسین اسدی کردشولی، کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌بید نیز گفت: استادان، هنرمندان و انجمن‌های این شهرستان از پتانسیل خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار باشند؛ بنابراین تجلیل از آنها بسیار ارزشمند است و باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه می‌شود.
وی با بیان اینکه  صفاشهر شهر فرهنگ و هنر است، برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان را نوعی ظرفیت‏‌سازی دانست که روحیه کار مشارکتی و احترام متقابل هنرمندان و فعالان دیروز و امروز را بهبود می‌‏بخشد.
مهدی افروغ، مسئول انجمن خوشنویسان این شهرستان نیز گفت: هنر خوشنویسی در این شهرستان نهادینه شده و از این روست که تبلور هنرمندان خوشنویس برجسته‌ای را درشهرستان می‌بینیم.
وی ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور پویاتر خوشنویسان برگزیده در انجمن، پیشرفت و بالندگی هر چه بیشتر هنر خوشنویسی را در این شهرستان ببینیم.
وی ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور پویاتر خوشنویسان برگزیده در انجمن، پیشرفت و بالندگی هر چه بیشتر هنر خوشنویسی را در این شهرستان ببینیم.
در پایان این آیین از 15 برگزیده مسابقه غدیر در زمینه خوشنویسی تقدیر و هدایای یادبودی به آنان داده شد.
کد مطلب : ۲۳۰۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما