احترام هنرمندان به شهدا در شهر سیدان مرودشت

19 بهمن 1399 ساعت 11:10

شهیدان، هنرمندانی تاریخ‌ساز و فرهنگ‌ساز هستند که هنر خود را با ازخودگذشتگی در پاسداری از هویت ملی و مذهبی، مانا و جاودانه کردند و نه تنها یادگارشان هیچگاه کهنه نخواهد شد، که هر روز ارزش آنان که سرمایه‌های فرهنگی مردم ما هستند، بیشتر می‌شود.


به گزارش حافظ خبر؛  همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، عبدالصمد سلیمانی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت به همراه برخی از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر سیدان، در گلزار شهدای این شهر حضور یافته و با شاخه گل بر آرامگاه شهیدان، یاد شهدا را بویژه شهید عبدالعلی حسن‌پور سیدانی، نخستین شهید انقلاب اسلامی مرودشت، که 22 بهمن 57 در تهران به شهادت رسید، را گرامی داشتند.
عبدالصمد سلیمانی در این آیین گفت: شهیدان، هنرمندانی تاریخ‌ساز و فرهنگ‌ساز هستند که هنر خود را با ازخودگذشتگی در پاسداری از هویت ملی و مذهبی، مانا و جاودانه کردند و نه تنها یادگارشان هیچگاه کهنه نخواهد شد، که هر روز ارزش آنان که سرمایه‌های فرهنگی مردم ما هستند، بیشتر می‌شود.
 وی گفت: شهدای والا مقام افزون بر هنر مردانگی، غیرت، رشادت و ازخودگذشتگی، در دوران زندگی خود نیز از پویایی فرهنگی و هنری ویژه‌ای برخوردار بودند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد تا با همکاری بنیاد شهید و بسیج هنرمندان در شناسایی و شناساندن این پویایی‌های هنری شهیدان ارجمند گام بردارد.
سید مسعود رضایی، مسئول دبیرخانه انجمن‌های فرهنگی هنری سیدان نیز از پویایی هنری شهید عبدالرضا سجادیان در رشته خوشنویسی و فیلم‌برداری فیلم کوتاه و شهید قاسم سجادیان، نخستین شهید امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در هنر نمایش و تئاتر و دیگر برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری یاد کرد.
در این آیین سید محمدهادی سجادیان، از بسیج هنرمندان، حاج صمد سجادیان، از کنش‌گران دوران انقلاب، عابد سجادیان، مسئول کمیته فرهنگی و صابر سجادیان، مسئول خانه فرهنگ و هنر، مسئولین انجمن‌های فرهنگی هنری شهر سیدان، بهرام حسن‌پور، برادر شهید عبدالعلی حسن‌پور، نخستین شهید انقلاب اسلامی شهرستان نیز حضور داشتند.
 


کد مطلب: 23122

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23122/احترام-هنرمندان-شهدا-شهر-سیدان-مرودشت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir