۰
plusresetminus
مدیرگروه قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

ظرفیت خیران را در حوزه‌های قرآنی به‌كار گیریم

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۰
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت خیران در حوزه‌های فرهنگی به خصوص حوزه مقدس قرآن و عترت تأكید كرد و گفت: باید توجه ویژه‌ای به ساختارهای زیربنایی در حوزه قرآنی و فرهنگی در تمام نقاط استان شود.
کلنگ‌زنی مجتمع مؤسسه فرهنگی و هنری و قرآنی الرحمن پاسارگاد/ عکس: امیرحسین ابراهیمی
کلنگ‌زنی مجتمع مؤسسه فرهنگی و هنری و قرآنی الرحمن پاسارگاد/ عکس: امیرحسین ابراهیمی
به گزارش حافظ خبر؛ همزمان با دهه فجر، آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی ـ مذهبی «الرحمن» شهرستان پاسارگاد با حضور حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیركل بقاع متبركه و اماكن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس و برخی از کنش‌گران فرهنگی و قرآنی و واقف آن، برگزار شد.
احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در این آیین بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت خیران در زمینه‌های فرهنگی به ویژه قرآن و عترت، گفت: باید توجه ویژه‌ای به ساختارهای زیربنایی در حوزه قرآنی و فرهنگی در همه استان شود.
وی افزود:‌ دولت در كنار خیران و دیگر قرآن‌دوستان و مردم از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی و فرهنگی پشتیبانی خواهد کرد.
مؤسسه فرهنگی «الرّحمن» شهرستان پاسارگاد با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1381 راه‌اندازی و بنای آن با همکاری نیکوکاران در سال 1386 گشایش یافت. از کارکردهای این مؤسسه می‌توان به کلاس‌ها و دوره‌های قرآنی در همه رشته‌ها، کلاس‌ها و دوره‌های معارف اسلامی و هنری، برگزاری آیین‌های مذهبی و انقلابی، برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی و زیارتی، پشتیبانی و کمک در ایده‌های فرهنگی، خدمات صندوق قرض‌الحسنه و خدمات خیریه‌ای، انتشار فصلنامه فرهنگی نسیم رحمانی، ایجاد پیش‌دبستان و مهدکودک قرآنی الرّحمن، فعالیت پایگاه مقاومت بسیج‌الرّحمن، و... اشاره كرد.
از آن جا که مردم و به ویژه جوانان از برنامه‌های این مؤسسه و نیاز به گسترش ساختمان و کارکردهای آن، یکی از نیکوکاران پاسارگاد، زمین کنار مؤسسه را به متراژ ۲۲۰۰ مترمربع، خریداری کرد و با وقف آن زمینه را برای ساخت مجتمع فرهنگی، مذهبی و آموزشی شامل مسجد، فاطمیه، دارالقرآن، کتابخانه، مدرسه آموزشی و...فراهم آورد.
کد مطلب : ۲۳۱۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما