۰
plusresetminus

برگزاری جشنواره انقلاب در فیروزآباد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۷
هنرمندان در نگهداری و انتقال آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي به جامعه، به ویژه جوانان جایگاه ویژه‌ای داشته و دارند؛ زيرا با بهره‌گیری از هنر، پیام‌های فرهنگي و هنري، مي‌توانند آرمان‌ها و انديشه‌هاي امام و انقلاب را ماندگار كنند.
سلیمان شریفی در جشنواره انقلاب در فیروزآباد
سلیمان شریفی در جشنواره انقلاب در فیروزآباد
به گزارش حافظ خبر؛ جشنواره فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تالار هنر فیروزآباد برگزار شد.
دکتر سلیمان شریفی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد در این جشنواره با گرامی‌داشت ایام‌ا... دهه فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: جایگاه هنر در به بار نشستن انقلاب فرهنگی و اسلامی، جایگاهی ویژه، تاثیرگذار و غیرقابل انکار است.
شریفی افزود: اگر بخواهیم به نقش هنر در پیروز و دوام انقلاب اسلامی ایران، همراه با تاثیرگذاری بیشتر بپردازیم، این جایگاه را باید در سه بخش قابل بررسی کنیم: نخست در بخش ایجاد همبستگی، یکپارچگی و  تحریک عواطف همه مردم جامعه در دوران انقلاب؛ که هنرمندان با سرودن اشعار و ساختن سرودهاي انقلابي، نقاشي‌ها، کاریکاتورها، بيانيه‌ها و آفرینش آثاري گران‌بها، رسالت هنری خویش را به اثبات رساندند و با برگزاری رویدادهای گوناگون هنر همچون نمایش، فیلم و ... هنری در روحیه‌بخشی به مردم موثر بودند.
وی ادامه داد: نقش‌آفرینی دیگر هنرمندان در ثبت وقایع و به تصویر کشیدن رخدادها و رویدادهای زمان انقلاب و عرضه آن به جامعه بود. در پيروزي انقلاب اسلامي اين هنرمندان بودند كه با هنر خود رشادت مردم و جوانان را به تصوير كشيدند. عکاسان، فیلم‌برداران، شاعران، نویسندگان، نقاشان و طراحان همه و همه در این مهم، سهم بسزایی داشتند و زمینه را برای ماندگاری آن حماسه‌ها و رشادت‌ها فراهم آوردند. همچون هنرمندان سينما که با آفرینش آثاري ماندگار، لحظه‌لحظه انقلاب را به تصوير كشيدند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد بیان داشت: هنرمندان در نگهداری و انتقال آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي به جامعه، به ویژه جوانان جایگاه ویژه‌ای داشته و دارند؛ زيرا با بهره‌گیری از هنر، پیام‌های فرهنگي و هنري، مي‌توانند آرمان‌ها و انديشه‌هاي امام و انقلاب را ماندگار كنند.
گفتنی است در این جشنواره برنامه‌هایی همچون عصر شعر انقلاب، با شعرخوانی شاعران در گرامی‌داشت انقلاب اسلامی، موسیقی سنتی در راستای شادابی اجتماعی و تجلیل از احمد حقیقی (شاعر آيینی پیشکسوت)، اسماعیل رهبری (پیشکسوت فرهنگی و ادبی)، بهرام وکیلی (شاعر پیشکسوت)، حسین دلجویی (شاعر پیشکسوت)، عبدالله پناهی (پیشکسوت هنرهای نمایشی و شاعر)، ناصر محمدی (پیشکسوت موسیقی)، اسدالله منعمی (عکاس و فیلمبردار پیشکسوت)، عباس فیروزآبادی (پیشکسوت هنرهای نمایشی و شاعر)، بهرام نادری (پیشکسوت هنرهای نمایشی)، منصور طالبی‌زاده (پیشکسوت هنرهای نمایشی) و سعید مختاری (پیشکسوت فرهنگی و ادبی) انجام شد.
 
کد مطلب : ۲۳۱۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما