۰
plusresetminus

ماجرای گم شدن کلید دروازه قرآن

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۵
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز خبر داد کلید دروازه قرآن هم اکنون در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز است.
گم شدن کلید دروازه قرآن
گم شدن کلید دروازه قرآن
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از ایرنا، ثبت تصاویر مقبره مرحوم حاج حسین ایگار سازنده بنای کنونی دروازه قرآن که قبر وی در همین بنا قرار گرفته ،خبرنگار ایرنا را بر این داشت که ابتدا کلید دروازه قرآن را بیابد تا با استفاده از آن بتواند به داخل مقبره راه یابد و تصاویر آن را ثبت و گزارشی در این باره تهیه کند.
خبرنگار ایرنا ابتدا برای یافتن کلیدی از در دروازه قرآن سراغ غلامحسین نیازی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس رفت اما وی اعلام کرد که کلید و مدیریت مجموعه دروازه قرآن شیراز در اختیار شهرداری این کلانشهر است.
به سراغ روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز رفتیم اما وی نیز خبری از کلید نداشت و در گام بعدی سراغ کلید را از شهرداری منطقه ۳ شیراز گرفتیم که مجموعه دروازه قرآن در این منطقه قرار گرفته اما آنها نیز خبری از کلید نداشتند و اعلام کردند که کلیدی از این بنای شاخص در اختیار شهرداری این کلانشهر نیست.تا لحظه انتشار این مطلب هیچ اطلاعی از کلید دروازه قرآن کسب نشد.
خبر گرفتن از وضعیت آرامگاه حاج حسین ایگار که در بنای دروازه قرآن شیراز قرار دارد موجب شد دریابیم کلید این مجموعه گم شده یا دست کم کسی اطلاعی از آن ندارد.
در همین راستا و در پیرو ناآگاهی مسئولان از کلید دروازه قرآن، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اعلام کرد: کلید دروازه قرآن گم نشده و هم اکنون در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز است.
حمید جورکش با اشاره به انتشار خبری در یکی از رسانه ها مبنی بر گم شدن کلید دروازه قرآن افزود: به دنبال درخواست خبرنگار یکی از خبرگزاری ها دال بر تصویر برداری از فضای داخلی دروازه قرآن در حال هماهنگی موضوع بوده ایم که به ذوال همیشگی توقع بود خبرنگار مربوطه کمی صبر را پیشه میکرد تا روال اداری لازم نیز طی شود.
وی افزود: کلید این بنای تاریخی ارزشمند در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز موجود است و چنانچه فردی قصد عکاسی و تصویربرداری از آن را دارد می تواند ضمن ارائه درخواست و هماهنگی قبلی با این سازمان از دروازه قرآن تصویر برداری نماید.
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: روند هماهنگی برای عکاسی از دروازه قرآن به علت ارزشمند و تاریخی بودن این بنا دارای مراحل اداری لازم است و متقاضیان ضروری است برای تصویربرداری از آن به سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز مراجعه نمایند.
جورکش خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز همواره توجه ویژه ای به دروازه قرآن به عنوان ورودی شهر سومین حرم اهل بیت (ع)  و بخشی از خاطره جمعی ایرانیان داشته و در دوره مدیریت اخیر شهرداری شیراز بنای دروازه قرآن بصورت فاخر بهسازی، مرمت و نورپردازی شده است .
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۳۲۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما