۰
plusresetminus
رییس سازمان صمت فارس خبر داد؛

بازگشت ۴١ معدن غیرفعال فارس به مدار تولید

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۵
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس گفت: ٢٢١ بنگاه اقتصادی به چرخه اشتغالزایی بازگشته‌ و ۲۵٣۴ شغل نیز احیا شده است.
حمیدرضا ایزدی
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس
حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس
به گزارش حافظ خبر؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی این سازمان در راستای تحقق شعار سال، احیای واحدهای تولیدی، صنعتیو معدنی بوده است و با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حدود ۱۲۵۵ واحد صنعتی را مورد پایش قرار دادیم.

حمیدرضا ایزدی  افزود: ۱٢۵۵ واحد صنعتی در فارس پایش و مشکلات این واحدها احصاء و اقداماتی برای رفع این موانع انجام شده است تا زمینه برای ثبات در شرایط این واحدهای تولیدی فراهم شود.

وی  با بیان اینکه بهره برداری از طرح‌های اقتصادی بزرگ زمینه رشد اشتغال در فارس را فراهم کرده است، گفت: ٢٢١ بنگاه اقتصادی به چرخه اشتغالزایی بازگشته‌ و ۲۵٣۴ شغل نیز احیا شده است.

ایزدی با اشاره به توسعه واحدهای صنعتی از جمله طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد، آلومینیوم جنوب، کربنات سدیم و ... ادامه داد:  تکمیل واحدهای نیمه تمام در اولویت کاری این سازمان بود و در سال جاری ۲۲۱ واحد با اشتغال ۲ هزار و ۵۳۴ نفر را احیاء کنیم و از وضعیت تعطیل به وضعیت فعال ببریم که ۱۶۶ در شهرک و ۱۵۵ واحد خارج از شهرک قرار داشتند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: ۴١ معدن غیر فعال استان به چرخه تولید مواد معدنی بازگشته است.

ایزدی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس، گفت: سازمان صمت فارس امسال ملکف شده بود که ۴۹ واحد معدنی را به چرخه تولید بازگرداند که تاکنون ۴۱ واحد احیا شده است.

به گفته وی، در حوزه معدن بیش از دو هزار محدوده بلوکه شده معدنی در فارس آزاد سازی شده و بیش از ۴١ معدن در استان فعال شده و تا پایان امسال هم تکلیف قانونی فارس که آزاد سازی ۴٩ معدن است، اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس یادآور شد که ١٩ بهره بردار نیز صاحب امتیاز معدنی شده‌اند.

ایزدی عنوان کرد: در بخش معدن همچنین ۷۰ درخواست صدور اکتشاف را در کارگروه تعامل بررسی که از این تعداد ۳۵ فقره تعیین تکلیف و مجوز برای آن ها صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون ۳۵ فقره پروانه فعالیت واحدهای معدنی صادر و ۱۰۰ اخطار به معادن غیر فعال داده شده است.
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۳۲۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما