۰
plusresetminus

پیشتاز طرح ملی«ایران قوی» در فارس توسط کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵
کانون فرهنگی هنری « منتظران ظهور» کازرون از جمله کانون هایی است که با کسب 16902 امتیاز توانسته رتبه اول استان فارس را در سامانه بچه های مسجد به خود اختصاص دهد.
محمدجعفر شفیعی
محمدجعفر شفیعی
به گزارش حافظ خبر؛ کانون فرهنگی هنری « منتظران ظهور» کازرون پیشتاز  طرح ملی «ایران قوی » در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس است که با کسب 16902 امتیاز توانسته رتبه اول استان فارس را در سامانه بچه های مسجد به خود اختصاص دهد.
محمدجعفر شفیعی مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور کازرون ضمن تشکر از همکاری های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که از زیر مجموعه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها هستند، حلقه واسطه اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان با مساجد می¬باشند و در راستای شناسنایی، کشف و پرورش استعداد های نسل جوان و نوجوانان و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی تلاش می کنند.
وی افزود: طرح ملی «ایران قوی» در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ایران قوی و شناسایی و به منظور شناسایی و رشد استعداد بچه های مسجد در این عرصه، از هفته گرامیداشت دفاع مقدس در چهار محور قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی می باشد.
مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور کازرون با بیان اینکه در دومین رویداد ملی فهما در سال جاری فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باید ذیل طرح ملی ایران قوی انجام شوند، خاطر نشان کرد: محور ارزیابی ها ارتقای فعالیت های قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت های‌هنری و ادبی کانون ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری است.
شفیعی بیان داشت: کانون فرهنگی هنری « منتظران ظهور» کازرون از جمله کانون هایی است که با کسب 16902 امتیاز توانسته رتبه اول استان فارس را در سامانه بچه های مسجد به خود اختصاص دهد.
شفیعی با بیان اینکه یکی از برنامه های قرآنی کانون، اجرای طرح تلاوت نور است که ثواب قرائت آیات قرآن کریم به روح مطهر شهدا بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی هدیه می شود، خاطر نشان کرد: قرآن و عترت، فعالیت های اجتماعی، ورزش و سلامت، شبکه سازی و فضای مجازی، آموزش و توانمندسازی، کتاب و کتابخوانی از محورهای اصلی فعالیت این کانون فرهنگی هنری است که ذیل آنها رشته های متنوع تعریف شده است.
این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه محور «قرآن و عترت» که از محورهای چهارگانه طرح ملی «ایران قوی» است، رشته های روخوانی و روانخوانی، حفظ، قرائت و نهج البلاغه تدریس می شود، ابراز داشت: در محور «فعالیت های اجتماعی»، فعالیت هایی همچون اردویی و گردشگری و آموزش سبک زندگی اسلامی و ضدعفونی کردن مسجد، معابر و اماکن عمومی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا در این کانون مسجدی انجام می شود و با استقبال بچه های مسجد روبرو شده است.
شفیعی یکی دیگر از محورهای اصلی فعالیت این کانون فعال و پیشتاز مسجدی را، «شبکه سازی و فضای مجازی» دانست و بیان داشت: ذیل این محور اقداماتی همچون تولید محصولات متناسب با فضای مجازی صورت می گیرد که به تناسب تعریف شبستان نوآوری و رواق رسانه ذیل طرح ملی ایران قوی در کسب امتیاز کانون مؤثر بوده است.
وی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری « منتظران ظهور» به آموزش به عنوان کارکرد اصیل و اصلی مساجد، توجهی ویژه دارد که در این راستا دوره های آموزش و توانمندسازی در عرصه های اعتقادی، اخلاقی، بصیرتی، مهارتی، درسی و تقویتی را برگزار نموده است و به بچه های مسجد فرصت کشف و رشد استعدادهایشان در پرتوی معنویت و فضای آرام مسجد را می دهد.
وی ابراز داشت: کانون فرهنگی هنری « منتظران ظهور» به فعالیت های کتاب و کتابخوانی نیز با اجرای طرح هایی همچون «شنبه های با کتاب» اهتمام دارد و می کوشد با ابتکارات مسجدی، فرصت آشتی بچه های مسجد با یار مهربان را فراهم کند و اجرای این طرح اقدامی بسیار مؤثر در جهت توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه می باشد.
شفیعی خلاصه نویسی کتاب را یکی دیگر از برنامه های فرهنگی هنری کانون دانست که در قالب طرح رواق کتاب اجرا می شد و یادآور شد: این طرح با هدف انس بچه ها با کتاب و کتابخوانی اجرا گردید و از اعضای کانون خواسته شد خلاصه ای از بهترین و تأثیرگذار ترین کتابی که تاکنون مطالعه کرده اند را نوشته و در سامانه بچه های مسجد بارگزاری نمایند.
وی تصریح کرد: در مسابقات کتابخوانی طرح ایران قوی در سال جاری این کانون با 626 عضو با 17 عنوان مسابقات کتابخوانی و دوره آموزشی تعداد 8906 نفر شرکت کننده در سامانه بچه های مسجد داشته است که استقبال چشمگیر و مشارکت بالایی در سطح کشور بوده است. بدین صورت که کانون روزانه بمدت سه ماه (از ابتدای شروع طرح ایران قوی تا 22 بهمن ماه99) تبلیغات وسیع در کانال ها و شبکه های مجازی نموده و کانون اعلام نموده بود که علاوه بر کسب امتیاز برای عضو کانون، به هر مسابقه به 5 نفر که بالاترین امتیاز را کسب نمایند، جوایز نفیسی اهداء می شود.
مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور کازرون با بیان اینکه در کنار رویکرد فرهنگی، کانون« منتظران ظهور» به فعالیت های هنری نیز اهتمام و توجه ویژه ای دارد و در این باره برنامه های نمایشی، فیلم و عکس، شعر و ادبیات و سرود را برای اعضای کانون اجرا می کند، ابراز داشت: ورزش و سلامت اگرچه از محورهای چهارگانه طرح ملی «ایران قوی» نیست، اما اهتمام کانون فرهنگی هنری « منتظران ظهور» به برگزاری دوره های متنوع ورزشی همچون پیاده روی، کوهپیمایی، فوتبال دستی، فوتسال، والیبال و تیراندازی توانسته بچه های مسجد را به مشارکت و همکاری با دیگر فعالیت ها نیز جذب و جلب نموده است.
شفیعی به برگزاری جلسات هفتگی کانون با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری دوره های احکام و کلاس های بصیرت افزایی ویژه گروه سنی نوجوانان و جوانان، بزرگداشت مناسبت های ملی همچون سالگرد شهادت سردار حاح قاسم سلیمانی و ارائه کمک های مؤمنانه به محرومان به ویژه قشر محروم و آسیب پذیر و همچنین طبخ و توزیع غذای گرم میان محرومان، نیز از دیگر فعالیت هایی است که به طور مستمر در این کانون انجام می شود و به پیشتازی کانون « منتظران ظهور» در استان فارس در طرح ملی «ایران قوی» کمکی شایان کرده است.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به شرایط امروز کشور در پی شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه بیشتر برنامه‌های کانون در فضای مجازی با محوریت مساجد برگزار می شود و تلاش شده است تا با استفاده از توان جوانان و نوجوانان برنامه های متنوع تری در کانون برگزار شود.
کد مطلب : ۲۳۲۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما