رئیس سازمان صمت فارس گفت؛

سرمایه گذاری ۱۷۸۰ میلیارد تومان و اشتغال یک هزار نفر با احداث کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز

14 اسفند 1399 ساعت 18:30

گزارشگر :

رییس سازمان صمت فارس گفت: تولید و بسته بندی محصولات تولیدی در این کارخانه شامل انواع روغن مایع آفتابگردان، سرخ کردنی، روغن نیمه جامد تصفیه شده آفتابگردان، مارگارین مایع و کره کاکائو ویژه صنوف، صنایع و خانوار می‌ شود.


به گزارش حافظ خبر؛ امروز پنجشنبه چهاردهم اسفندماه آئین کلنگ زنی طرح انتقال کارخانه روغن نرگس شیراز و عملیات اجرایی انتقال این کارخانه باحضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت،معاون استاندار فارس، رئیس صمت این استان و جمعی از فعالان اقتصادی با هدف افزایش تولید و اشتغال برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی وجلوگیری از آلایندگی ها در فرآیند تولید شرکت روغن نباتی شیراز گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال و احداث کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به مساحت ۸ و ۴ دهم هکتار توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۱۷۸۰ میلیارد تومان و اشتغال یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم آغاز شد.

 "مهندس حمید رضا ایزدی" با بیان این که ظرفیت سالیانه تولیدات این کارخانه در طرح جدید ۱۸۰ هزار تن در سال است،ادامه داد:تولید و بسته بندی محصولات تولیدی در این کارخانه شامل انواع روغن مایع آفتابگردان، سرخ کردنی، روغن نیمه جامد تصفیه شده آفتابگردان، مارگارین مایع و کره کاکائو ویژه صنوف، صنایع و خانوار می‌ شود که با بهره برداری از این طرح انتقالی مقدار تولید به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که انتقال کارخانه نرگس شیراز علاوه بر رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی موجبات توسعه کسب و کار، افزایش تولید و اشتغال را فراهم می کند، اظهار کرد: به دنبال راه‌اندازی کامل و بهره‌برداری از این واحد تولیدی جهش قابل توجهی را در بخش تولید روغن گیاهی غذایی در سطح استان شاهد خواهیم بود که نیاز فارس و جنوب کشور را تامین می کند.

رئیس سازمان صمت فارس به قابلیت ها و ظرفیت های تولید و اشتغال استان اشاره و بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در فارس می‌تواند جهش تولید در بخش‌های دیگر و همچنین رونق اشتغال و سرمایه گذاری را رقم بزند.


کد مطلب: 23246

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23246/سرمایه-گذاری-۱۷۸۰-میلیارد-تومان-اشتغال-یک-هزار-نفر-احداث-کارخانه-روغن-نباتی-نرگس-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir