گشایش نمایشگاه نقاشی ویرانه‌های شهر من در فیروزآباد

16 اسفند 1399 ساعت 13:03

در این نمایشگاه 40 تابلو نقاشی اثر ساناز سهرابی، نقاش فیروزآبادی، با بهره‌گیری از سبک بازنمايانه و نيمه انتزاعي به نمایش درآمده‌اند.


به گزارش حافظ خبر؛ نمایشگاه طراحی و نقاشی ویرانه‌های شهر من، در سالن آفرینش‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد با حضور برحی از مسئولین و هنرمندان این شهرستان گشایش یافت.
دکتر سلیمان شریفی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد در این آیین گفت: این اداره با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و هنرمند فرهیخته، ساناز سهرابی و با هدف کمک به ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار هنری و معرفی هنر طراحی و نقاشی، اعطای فرصت به هنرمندان جوان و پیشکسوت برای ارئه آثار خود و آشنایی علاقمندان هنرهای تجسمی با این هنر اصیل و فراگیر، اقدام به برگزاری این نمایشگاه نموده است.
وی افزود: در این نمایشگاه 40 تابلو نقاشی اثر ساناز سهرابی، نقاش فیروزآبادی، با بهره‌گیری از سبک بازنمايانه و نيمه انتزاعي به نمایش درآمده‌اند.
دکتر شریفی ادامه داد: هنر ابزاری بسیار مهم و تاثیرگذار در ارتقاء سطح فرهنگ و انتقال ارزش‌ها و آداب و سنن و تمدن هر جامعه است. پس در این نمایشگاه نیز آثار به نمایش گذاشته شده همگی با الهام از آثار تاریخی و باستانی شهرستان فیروزآباد خلق و به معرض تماشای علاقمندان، گذاشته شده است.
سهرابی نیز درباره آثار به نمایش گذاشته شده خود در این نمایشگاه گفت: براي هر هنرمندي انتخاب موضوع دغدغه ي اصلي است. چرا كه هر اثر هنري داراي سه مؤلفه است؛ موضوع، فرم و محتوا. آثار پيش رو با موضوع ويرانه هاي شهرمن محصول تفكر سالهايي است كه در اين شهر زيسته ام و همواره اين ويرانه های ارزشمند را اطراف شهرم ديده ام، ويرانه ها  هويت، موجوديت و نماد شهر من هستند كه با بر داشت هاي دروني من آميخته شده و به فرم هايي تبديل شده اند كه گاهي بازنمايانه و گاهي خصلت نيمه انتزاعي به خود گرفته اند.
ساناز سهرابي، طراح و نقاش و خالق آثار این نمایشگاه، متولد ١٣٦٩ که فعالیت هنری خود را از سال ١٣٨٥شروع نموده است. او مدرس مدارس غير دولتي و آموزشگاه هاي آزاد هنری و دارای ليسانس نقاشي از دانشگاه هنر و معماري صدرا و فوق ليسانس از دانشگاه هنر شيراز می‌باشد.
گفتنی است این نمایشگاه به مدت 10 روز و تا تاریخ 22 اسفندماه در سالن آفرینشهای هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد آماده بازدید علاقمندان به هنر طراحی و نقاشی می‌باشد.


کد مطلب: 23248

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23248/گشایش-نمایشگاه-نقاشی-ویرانه-های-شهر-فیروزآباد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir