۰
plusresetminus

انبار احتکار لوازم خانگی در شیراز کشف شد/13 قالیشویی متخلف در شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: با تلاش بازرسان این سازمان انبار احتکار لوازم خانگی در شیراز کشف و اقلام آن توقیف شد.
مهدی حسنی
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس
مهدی حسنی معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس
به گزارش حافظ خبر؛ معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از کشف  انبار احتکار لوازم خانگی در شیراز و توقیف اقلام آن خبر داد و  اظهار داشت: پیرو بازرسی های بازرسان از انبارهای سطح شهر، بازرسان متوجه وجود یک انبار در جنوب شیراز شدند و به بازدید از آن پرداختند که متوجه شدند تعدادی لوازم خانگی از جمله اجاق گاز و هود در این انبار موجود است.

به گفته مهدی حسنی بازرسان اطلاعات این انبار را بررسی کردند و متوجه شدند صاحب انبار به ثبت این انبار در سامانه جامع انبارها اقدام نکرده و هیچ گونه ورود و خروج کالایی را ثبت نکرده است،با توجه به این امر بر اساس ماده ۶۰ قانون نظام صنفی پرونده تخلف احتکار برای صاحب این انبار به ارزش بیش از یک میلیارد ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس به صاحبان انبارها و کالاها هشدار داد، هر چه سریعتر نسبت به ثبت انبار خود در سامانه جامع انبارها و ثبت ورود و خروج کالا در این سامانه اقدام نمایند در غیر اینصورت به عنوان محتکر با آنها برخورد و کالای آنها توقیف می شود.

قالیشویی ها زیر ذره بین بازرسان

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان فارس از تشکیل پرونده تخلف گرانفروشی برای ۱۳ قالیشویی در شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال تقاضای مردم برای شستشوی قالی افزایش می یابد نظارت بر فعالیت این واحدها در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

مهدی حسنی افزود: طی یک هفته گذشته از ۱۶ قالیشویی بازرسی به عمل آمد که طی آن برای ۱۳ قالیشویی پرونده تخلف گرانفروشی تشکیل شد.

به گفته معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس ارزش ریالی این پرونده ها بیش از ۷۸۲ میلیون ریال است و برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق سامانه 124 (ستاد خبری سازمان صمت فارس) و یا 32340000 (ستاد خبری اتاق اصناف) اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت آن را مورد بررسی قرار دهند.
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۳۲۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
حسین
feedback
Iran, Islamic Republic of
این جماعت محتکر را بزنید نابود کنید .