نوید بهره‌مندی از اینترنت نسل پنجم در نماد تمدن هخامنشی

28 اسفند 1399 ساعت 12:15

یکی از راهکارهای هخامنشیان برای ارتباط، بهره‌گیری از پیک‌های سریع خود که «برید» نام داشتند بود است. تاریخ و یافته‌های باستانی نشان از آن دارد که پیام رسانی همواره برای ایرانیان اهمیتی زیاد داشته است، شاید هم بیش از سایر ملل؛ به همین خاطر دیروز وزیر ارتباطات ایران بر میراث چندهزار ساله هخامنشی نوید نسلی نو از شبکه‌های ارتباطی را به مردم ایران داد.


حافظ‌خبر -  «محمدجواد آذری جهرمی» چهارشنبه‌شب 27 اسفند 1399، یعنی چند روز مانده به هزاره جدید خورشیدی، در بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید با بیان خوشنودی و خورسندی، مجموعه باستانی تخت جمشید را نیازمند خدمات مطلوبی در زمینه اینترنت و سایر امکانات رفاهی دانست تا شرایط مطلوب‌تری برای بازدیدکنندگان از این میراث جهانی ایرانیان فراهم آید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این مرکز را مقصد منحصر به فرد گردشگری دانست و از تجهیز این مجموعه به نسل پنجم اینترنت جهت ایجاد شرایط مطلوب برای گردشگران خبر داد.
با اندکی هوشیاری می‌توان دریافت که سنگ‌بنایی که برای ارتباطات نوین در مقاصد گردشگری گذاشته می‌شود، از یک سو به توسعه گردگشگری یاری می‌رساند و از سوی دیگر به دلیل پهنای باند گسترده آن منطقه، بسیاری از مردم نیز از آن بهره‌مند می‌شوند. این را به مثابه یک معادله برد-برد می‌توان تعبیر کرد؛ از یک سو رونق بیشتر اقتصادی گردشگری پس از کرونا، و از سوی دیگر برخورداری بسیاری از ایرانیانی که در کنار میراث تمدنی سرزمینشان سکونت دارند.
آنچه که آشکار به نظر می‌آید دولت در زمینه ارتباطات و با حضور جوان‌ترین وزیر پس از انقلاب، موفق به دستاوردهای شگرفی شده که با نگاهی به میانگین کیفیت ارتباطات در سایر کشورهای جهان، ارزش تلاش‌های وزارت ارتباطات در طول این دوره برای ما هویدا می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین سفر گفته بود: با اینکه اینترنت کالای مهمی بود و مصرف بالایی هم داشت، طی یک سال گذشته نه تنها اجازه افزایش قیمت آن‌را ندادیم بلکه به ۱۸ میلیون نفر هم اینترنت رایگان دادیم که همین مساله فشار زیاد مدیریتی برای تأمین منابع مالی آن هم در این شرایط سخت و تنگنای مالی وارد کرد.
 شاید باید منتظر ماند و آینده پیش‌رو را دید. شاید این نگرانی‌های مالی دولت هم گذرا باشند؛ کما اینکه پیشتر نیز چنین بوده. از کجا معلوم روزی وزیر ارتباطات، یا یکی دیگر از وزیران آینده جمهوری اسلامی نوید برتری ایران در زمینه ارتباطات و فناوری را در کنار یکی از مظاهر تمدن ایران به جهانیان مخابره نکنند؟ من به وجود آن روز خوش‌بین هستم؛ اگر شما نیستید سری به پیشرفت شتابات عرصه ارتباطات ایران از دوران پس از انقلاب تا کنون بزنید.

«سعید دهقانی»


کد مطلب: 23278

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23278/نوید-بهره-مندی-اینترنت-نسل-پنجم-نماد-تمدن-هخامنشی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir