۰
plusresetminus
امام جمعه شیراز:

شیراز، شهر منتظران است

تاریخ انتشارجمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶
امام جمعه شیراز با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد مسعود حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، تاکید کرد که شیراز، شهر منتظران است و باید رنگ و بوی انتظار فرج داشته باشد.
شیراز، شهر منتظران است
به گزارش حافظ خبر از شیراز، آیت‌الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۶ فروردین شیراز با تاکید بر اینکه در گوشه و کنار باید مشخص باشد که شهرما شهر منتظران و سربازان امام زمان(عج) است، گفت: در روزهایی که دفاع از حرم حضرت زینب(س) مطرح شد، از شیراز ۸۰۰ جوان برای حضور اسم نوشتند؛ این یعنی اعلام آمادگی ۸۰۰ طایفه.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آیاتی از کلام خدا در خصوص قضیه مهدویت و ظهور، گفت: به عقیده ما دشمن هرچه حیله و دشمنی بکند، آقا امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد و دولت کفر و استکبار تمام می‌شود.
وی با بیان اینکه خداوند به ظهور وعده داده است، تاکید کرد که به استناد آیات نورانی کلام وحی، آنها که دلشان می‌خواهد نور خداوند را خاموش کنند، موفق نخواهند شد و سراسر کره زمین را نورانیت دین خاتم انبیاء محمد مصطفی(ص) فرا خواهد گرفت.
امام جمعه شیراز، بزرگترین وظیفه هر مسلمانی را صبر و انتظار فرج دانست و خاطرنشان کرد که همه کارهای خداوند از روی حکمت است و آنقدر امتحان بشر ادامه دارد تا تمام افراد قابل هدایت و افراد غیرقابل هدایت مشخص شوند.
آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه نباید نسبت به فرارسیدن زمان ظهور، تردید به دل راه داد، خاطرنشان کرد که همه باید دل گرم باشیم که چشمه زندگانی و خلیفه‌الله و گسترش دهنده عدالت در زمین خواهد آمد و جهان را روشن خواهد کرد.
خطیب جمعه شیراز در عین حال تاکید کرد که انتظار ظهور با دشواری‌هایی نیز همراه بوده است، بردباری و صبر بر مشکلات را لازمه تحقق وعده الهی در زمینه ظهور منجی عالم بشریت دانست.
وی در خطبه اول نماز جمعه شیراز نیز با استناد به آیات کلام الله مجید، ویژگی‌های افراد گمراه و فاسق را بیان و خاطرنشان کرد: فاسق از نظر روحی بیماری دارد و فاقد سلامت معنوی است؛ بنابراین اگر بهترین غذا را هم به او بدهیم، خوب نخواهد شد.
امام جمعه شیراز بیان نصیحت برای انسان فاسق را به قرار دادن قفس در مقابل باد یا ریختن آب در غربال، تشبیه و تاکید کرد: باد از لابه لای قفس و آب از منافذ غربال عبور خواهد کرد و اثری از خود برجا نمیگذارد.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه آیه ۲۷ سوره بقره سه ویژگی انسان فاسق را بیان کرده است، گفت: اول اینکه ما به خداوند قول داده‌ایم که بنده باشیم، بنابراین فاسق کسی است که این قول را فراموش کند.
او تفکر حاکم بر اروپا و آمریکا که شکل دهنده دولت و حاکمیت آنهاست را برپایه اومانیسم یا انسان پرستی دانست و یادآور شد که تاکید بر ایجاد حکومتهای لائیک، بر پایه این تفکر و در منافات با بندگی خداوند است.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: من و شما زمانیکه قول دادیم فقط برای اینکه خدا خدا هست قول ندادیم، قول دادیم از پیامبران پیروی کنیم، قول دادیم امام زمان را به ولایت بپذیریم. اگر امروز حرف آقا امام زمان را نشنویم شرط انسانیت نیست.
وی دومین ویژگی انسان فاسق از نظر قرآن کریم را توجه نکردن به صله رحم دانست و گفت: قرآن نسبت به انجام صله رحم پیامبران و اهل بیت و خویشاوندان و برادران دینی، دستور داده و تاکید کرده است.
امام جمعه شیراز تاکید کرد که اگر کسی صله رحم اهل بیت را نداشته باشد و دلش بر محبت اولاد زهرا(س) نباشد، هرچه از هدایت برای او بگوییم اثر نخواهدداشت، گفت: ارتباط با اهل بیت، خویشاوندان و برادران دینی اگر از هم گسسته شد، فسق است، فسق که پیدا شد، هرچه میخواهی قرآن بخوان، اینکه در نقاطی قرآن خوانده می‌شود و حتی خیلی‌ها قرآن را از حفظ می‌خوانند اما اثر ندارد، همین است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: قرآن تنها برای قشنگ خواند نازل نشده بلکه برای اثرگذاری است؛ آن ارتباط که قطع باشد، قرآن چگونه اثر کند؟
آیت‌الله دژکام ویژگی سوم فاسق را فساد دائمی در زمین بیان و اضافه کرد: ذات بعضی اینطور ساخته شده که دائم در زمین فساد کند، برای آنکه قرآن در چنین افرادی اثر کند، اول باید ذات خودش را درست کند.
کد مطلب : ۲۳۳۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما