۰
plusresetminus

هدف اصلی نظام سلطه خدشه‌دار کردن امنیت داخلی است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نیروهای مسلح و امنیتی در ایجاد ثبات و آرامش در ایران گفت: دولت‌ها نیز در این عرصه نقش پشتیبان دارند اگر چه نظام سلطه سعی کرده این امنیت را به اشکال مختلف، خدشه‌دار کند.
هدف اصلی نظام سلطه خدشه‌دار کردن امنیت داخلی است
به گزارش حافظ خبر، ابراهیم عزیزی در وبینار بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با موضوع امنیت فراگیر منطقه با اشاره به ابعاد مختلف امنیت، اظهار داشت: امنیت مقوله ای است که تنها در بعد نظامی و دفاعی خلاصه نمی شود بلکه در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز باید دیده شود.
او به عرصه امنیت دفاعی اشاره کرد و گفت: اگر در این حوزه نگاهی به تحولات ۴۰ ساله اخیر در منطقه خاورمیانه بیندازیم، متوجه خواهیم شد که ایران اسلامی یک جزیره باثبات در این سالها بوده است؛ ایرانی که پیش از انقلاب تنها ابزاری برای تامین منافع سلطه گران بود.
رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی افزود: ایران اسلامی با بهره‌گیری از اندیشه‌های بلند، انقلاب اسلامی جایگاه بسیار خوبی را در عرصه دفاعی و امنیتی کسب کرده و این واقعیت وقتی بیشتر جلوه می یابد که شرایط بی ثبات کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و... را به خوبی می بینیم.
او افزود: آمریکایی‌ها خودشان امروز اعتراف می کنند که در عراق هزینه های سنگینی را متحمل شدند اما این کشور را دو دستی تقدیم ایران کردند که این اعتراف نشان از قدرت و نفوذ ایران در منطقه است.
عزیزی با اشاره به نقش نیروهای مسلح و امنیتی در ایجاد ثبات و آرامش در ایران گفت: دولت ها نیز در این عرصه نقش پشتیبان دارند، گر چه نظام سلطه سعی کرده این امنیت را به اشکال مختلف، خدشه دار کند.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به حرکات برانداز دشمن در سالهای گذشته برای ساقط کردن جمهوری اسلامی ادامه داد: این حرکات نشان می دهد که نظام سلطه، خواهان ثبات و امنیت در ایران نیست و اهداف خود را در سایه نا امنی در کشور دنبال می کند.
او در ادامه در مورد تحولات کشور عراق نیز گفت: به نظر می رسد که آمریکا می خواهد خروج خود را از عراق به تاخیر انداخته و در این مدت عناصر خود را در این کشور بر سر کار آورد.
عزیزی افزود: امروز فشار سنگینی بر آمریکایی ها در عراق است و آنها مجبور هستند این کشور را ترک کنند بنابراین آنها می خواهند از ظرفیت های قومی و قبیله ای به نفع اهدافشان استفاده کرده تا اگر خودشان نیز رفتند، عناصر دست نشانده خود را در عراق باقی بگذارند.
در ادامه این وبینار، عزیزی به جزییات ترور شهید فخری زاده نیز اشاره کرد و گفت: عامل اصلی ترور، دو هفته قبل از شناسایی از کشور خارج شده است و با وجود شایعات، هیچ گونه ارتباط تشکیلاتی با نیروهای مسلح نداشته است.
او تصریح کرد: وزارت اطلاعات نیز بل توجه به اسنادی که در اختیار داشته از انجام این ترور آگاهی داشته و هشدارهای لازم را داده است به طوری ایشان چندین سال در معرض ترور رژیم صهیونیستی بوده است.
منبع: فارس
کد مطلب : ۲۳۳۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما