۰
plusresetminus

تعطیلی ۱۱ واحد متخلف مواد غذایی در شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۸
جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی علوم پزشکی شیراز گفت: در جریان بازدیدها و نظارت‌ها ۸۱ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۱ واحد متخلف نیز تعطیل شد.
تعطیلی ۱۱ واحد متخلف مواد غذایی در شیراز
به گزارش حافظ خبر،  نشست ستاد سلامت نوروزی 1400 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز برگزار شد.
مهدی فرجی، جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی و مدیر حراست دانشگاه در این نشست اظهار داشت: با تلاش کارشناسان بهداشتی واحدهای تابعه دانشگاه از 1842 مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد 81 واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 11 واحد متخلف نیز تعطیل شد.
 
وی معدوم‌سازی بیش از 517 کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی در روز گذشته را از دیگر فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد و از 36 مورد ماموریت اورژانس تیم‌های واکنش سریع دانشگاه خبر داد.
فرجی ادامه داد: از سوی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای واحدهای تابعه دانشگاه نیز 113 مورد بازدید از کارگاه‌ها و کارخانجات در سطح استان انجام شده است.
جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: در روز گذشته سه هزار و 657 بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و سه هزار و 158 خدمت سرپایی به مراجعان در این مراکز ارائه شد.
مدیر حراست دانشگاه افزود: در این بازه زمانی هزار و 94 بیمار مشکوک به کووید19 در مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس ویزیت، 614 بیمار مبتلا به کووید19 از سوی کارشناسان بهداشتی رهگیری و یک مادر باردار پرخطر نیز به بیمارستان اعزام شد. 
او آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در روز نهم هفت هزار و 446 مورد اعلام کرد.
فرجی اظهار کرد: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام 253 مورد عمل جراحی، به 148 مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه‌کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، 77 بیمار دارای علائم تنفسی و 193 بیمار دارای علائم گوارشی نیز خدمات درمانی ارائه شده است. 
جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه ادامه داد: در روز نهم فروردین 689 ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس 115 فارس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.
او بیان کرد: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، 75 ماموریت ترافیکی شهری، 334 ماموریت غیرترافیکی شهری، 57 ماموریت ترافیکی جاده‌ای، 199 ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای و 24 ماموریت کروناویروس بوده است که از 24 ماموریت کروناویروس، 10 مورد به بیمارستان اعزام شدند.
فرجی تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در روز نهم فروردین را هفت مورد و تعداد خدمات مشاوره‌ای مرتبط با کروناویروس توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه را 190 مورد عنوان کرد.
جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه تعداد مصدومان حوادث ترافیکی روز نهم را 174 مورد برشمرد که از این تعداد 62 نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و 112 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.
منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
کد مطلب : ۲۳۳۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما