رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آمار بستری مبتلایان کرونا در فارس از 1000 نفر عبور کرد

14 فروردين 1400 ساعت 14:40

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با اضافه شدن ۱۹۳ بیمار جدید به بخش‌های بستری مخصوص کووید-۱۹ در مراکز درمانی فارس، عدد افراد بستری از ۱۰۰۰ نفر عبور کرد.


به گزارش حافظ خبر، دکتر مهرزاد لطفی ظهر شنبه در دویست و نود و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با اعلام ورود ۱۹۳ بیمار جدید به بخش‌های کووید ۱۹ استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: با افزوده شدن موارد جدید، آمار بستری مبتلایان از مرز هزار نفر گذشت.
وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۳۸ بیمار مثبت قطعی و مشکوک دارای علائم در بخش‌های بستری کووید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خدمات درمانی دریافت می‌کنند، هشدار داد: ساده انگاری‌ها، دورهمی های خانوادگی و مسافرت‌های نوروزی موجب موج جدید بیماری و افزایش تعداد مبتلایان و همچنین افزایش مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان شده است.
او به پیگیری‌های ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه در رابطه با اعلام وضعیت قرمز و نارنجی در شهرستان‌های استان فارس و روند صعودی آمار مبتلایان اشاره و تاکید کرد: مشارکت و همدلی مردم با مجموعه سلامت و دستگاه‌های اجرایی استان در قطع زنجیره انتقال  ویروس، بسیار تأثیرگذار است.
دکتر لطفی در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه گیری های تشخیصی در روزهای پایانی تعطیلات نوروز؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت‌های جان باختن مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.
رئیس دانشگاه از مردم خواست تا با همدلی و همکاری نسبت به رعایت جدی اصول بهداشتی، استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و تهویه مناسب در منازل و محل کار همکاری داشته باشند تا چرخه‌های انتشار این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.


کد مطلب: 23340

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23340/آمار-بستری-مبتلایان-کرونا-فارس-1000-نفر-عبور

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir